top of page

ניוזלטר - מאי 2024

פתח דבר

חודש מאי הוא באופן מסורתי חודש של אסיפות משקים שנתיות במשקי הנגב ובמשקי הדרום. כך גם השנה יקיימו שני ארגוני האם שלנו את אסיפות המשקים השנתיות. שתי האסיפות מתוכננות להתקיים בבית נטר. מבנה מרהיב שנמצא במקוה ישראל. מבנה זה מהווה חלק מההיסטוריה העשירה של מקוה ישראל, המכילה סיפורים מרתקים ומגוונים. לאחרונה, בשיתוף פעולה של משקי הנגב, משקי הדרום ויזם פרטי, שופץ המבנה (הבפנוכו שלו) היטב והותאם לשמש כמרכז לחדשנות חקלאית. מקום יפה ומזמין, בתוך כפר שקט ושלו ממוקם בלב איזור אורבני סואן. בהחלט מעורר השראה ומחשבה ומצית את הדימיון ואת יצר החדשנות.

ארבעה וחצי חודשים פלוס מינוס לוקח לסכם שנת פעילות בהיבטים השונים, לרכז את המידע ולערוך אותו בצורה ברורה (מה שב"מאסטר-שף" נקרא – לְצַלחֵת), לארגן מקום יפה ולהביא בפני ציבור הבעלים.

בסיכומים של שנת 2023 מובלט מאד הרבעון האחרון של השנה, הרבעון שברובו ככולו (למעט ששה ימים) התחוללה מלחמת חרבות ברזל. ההשפעה של הרבעון הנורא הזה נמשכת ועוד תימשך חודשים ארוכים קדימה וכולנו מייחלים להשגה של מטרות המלחמה כפי שהוצהרו - לשובם של החטופים, למיגור החמאס ולהשבת הביטחון בפרט ומסלולם התקין של החיים בכלל לכל רחבי הארץ.

בית כנסת, מרכז נטר, מקווה ישראל

מה בחקלאות

מחירי התשומות בחקלאות - אז מה היה לנו ברבעון הראשון של 2024?

מרכז דשן - מה זה נתן לנו? ומערכת המידע של משקי דן -כבר הצטרפתם?

התשובות לשאלות במאמר של רענן כץ. להמשך קריאה לחץ.י כאן

צילום: רפי בביאן, עלומים

אנרגיות חיוביות

אם נחזור רגע לפתח הדברים, לאסיפות המשקים השנתיות שאמורות להתקיים החודש, במסגרת הסיכומים והצגת נתוני הרכש שיוצגו בהן יוצגו גם נתוני רכש של מוצרי אנרגיה (קונבנציונאלית)היקפי הפעילות בשנת 2023 (ערכים נומינליים) ירדו ב – 23 מיליון ₪ (16%) חלק מהירידה מיוחס לשינויי מחירים וחלק לשינויים בהרגלי הקניה, לרוב בהקשר למלחמה.

קורסים וקהילות

חברי פורום מפגד"ש יצאו לסיור מקצועי ומיוחדבערבה תיכונה, יוזמה של אייל בלום חברנו, בן חצבה, חקלאי בעל משק בעידן, ראש המועצה האזורית ערבה תיכונה בעבר ומנכ"ל מושבי הנגב בהווה.

 קיבל את פנינו ראש המועצה הנוכחי, מאיר צור שכמו אייל גם הוא חקלאי בנשמה ובעל משק חקלאי.

הערבה מציבה אתגרים לא פשוטים בפני החקלאים. אקלים קיצוני, כמות משקעים הנמוכה - 30 מ"מ בשנה, קרקע לא ידידותית, ריחוק מהציוויליזציה - 130 ק"מ מהעיר הקרובה לשני הכיוונים - באר שבע מצפון או אילת מדרום. בול באמצע - והקושי בהשקיה. ההתמודדות עם האתגרים הללו מצריכה נחישות ומסירות ואלה אכן מצויים בשפע אצל חקלאי הערבה.

פורום מרכולים

פורום מרכולים הקרוב יעסוק בפיתוח מנהלים. נלמד טכניקות שונות של הנעת עובדים, של פיתוח צוות ושל ניהול קשרים בינאישיים בכלל, בדגש על עבודת צוות , שיתוף פעולה, גיבוש והתמודדות עם בעיות.

מחכים ומצפים למפגש הקרוב. כל הרשמים מהביקור נעדכן בגיליון הבא.

פורום מנהלי תשתיות

"לכבוד הקיץ שהגיע כתבתי שיר. אמנם אני עוד לא מזיע, אבל איני מסתיר את תשוקתי אל העונה ששמה קץ לקור. ולכבודה עם עפרון כתבתי שיר מזמור". כך דני סנדרסון ולהקת גזוז. אז לכבוד הקיץ, בתקווה גדולה שיביא בכנפיו בשורת שגרה שכולנו כל כך זקוקים לה, נקדיש את המפגש הקרוב של פורום מנהלי תשתיות לנושא בריכות השחייה בקיבוצים, היתרים, נהלים, בטיחות, תחזוקה, בריאות וכל מה שביניהם. נתארח הפעם בקיבוץ משמר הנגב.

נלמד, נתרשם ונחכים. רשמים מהמפגש בגיליון הבא.

בריכת השחייה בקיבוץ משמר הנגב

קורס אקסל


החלה ההרשמה לקורס אקסל מתחילים/ מתקדמים - יוני 2024 פרטים והרשמה בקישור:


קורס אקסל יוני תכנית והרשמה
.doc
הורידו את DOC • 348KB

דנה ליס

מזכירים לכם, צריכים רכב פרטי? רכב שטח ופנאי? חיית שטח לגד"ש? מוזמנים לפנות לזוהר זוננברג

ולקבל את השירות הטוב ביותר. תבדקו אותנו !


עדיין לא מקבל.ת את הדיוור שלנו? מוזמנים לשלוח מייל - באיזה תחומיי עניין את.ה מתעניינים ואנחנו נדאג שתישארו מעודכנים. *מיועד ללקוחות הארגון בלבד* נא לציין שם קיבוץ, שם מלא ותפקיד


bottom of page