top of page

ניוזלטר אוגוסט 2023

חודש אוגוסט, אמצע הקיץ. ימים חמים. חמים מאד! יותר חמים מבעבר. חלק מהסיבות לחום הכבד הוא ההתחממות הגלובלית, ההתייחסות שלנו אל הכדור, פליטת גזי חממה ועוד... בד בבד עם ההתחממות הולכת וגוברת המודעות לסביבה, לקיימות, לצורך בשמירה אבל כנראה מעט מדי ומאוחר מדי.

קצת אנחנו כן עוזרים (אף אם בעל כורחנו) בכך שנצמצם את ההשפעה של תחנות הדלק המקומיות על הסביבה בכלל ועל מה שמתחת לפני האדמה בפרט. פרטים בהמשך הגיליון.

לקראת סוף הקיץ ובדרך לחגי תשרי נקיים את החגיגה החקלאית המסורתית שלנו והפעם בחוות רימון. משהו קצת אחר. הכותרת היא "חקלאים, קהילה ומה שבניהם". גם על זה פרטים בהמשך הגיליון

קריאה מהנה, שמרו על קשר!


חקלאים יקרים,

השנה נקיים את החגיגה החקלאית השנתית שלנו במקום שיש בו ערך מוסף ,מקום שחרט על דגלו : "בשביל האדם בדרך האדמה" ומה יותר מאפיין אותנו, החקלאים, מאשר הסלוגן הזה?! כל מה שאנחנו עושים דורות על גבי דורות חקלאות הוא בשביל האדם בדרך האדמה. אז החגיגה תערך בחוות רימון , חבל ארץ יפה ומעורר השראה. חווה עשירה בעשייה חקלאית חברתית מבורכת שוודאי תוסיף הרבה להשראה ולשאר הרוח. שמרו את התאריך ובואו עם לב פתוח.

ה"גלים ממשיכים" - חודש יולי הסתיים אבל התנודות במחירי הסחורות לא. אירועים עולמיים כמו: מלחמת רוסיה -אוקראינה, מזג אוויר באזורי גידול בארה"ב, קיצוץ בייצור נפט ועוד יוצרים "גלים" במחירים ומצב מתמשך של חוסר וודאות לגבי עיתוי ביצוע הרכש. לדוגמה, בחודש יולי נעו מחירי תירס וחיטה בטווח +/- 15% או 30 $+/- לטון בבורסת הסחורות (CME) בשיקאגו. התנודות במחירי החוזים העתידיים בבורסה משפיעות גם על הצעות המחיר של הספקים בארץ לחודשים הבאים. מצב זה מאפשר "הימורים" במספרים גדולים. לצורך ההמחשה רפת ("בודדת, גדולה") שמזמינה 3 משאיות תירס בחודש (120 טון) יכולה לחסוך 13 אלף ₪ או לשלם תשלום עודף 13 אלף ₪. קחו את המספרים הללו להזמנות רבעון (ולרכש של עוד מספר סחורות) וקיבלתם "הימורים" בטווח רווח/הפסד של עשרות עד מאות אלפי ₪ למשק. בנקודה זו, אנו במשקי דן סבורים שהדבר הנכון לעשות הוא לעקוב אחרי מחירי השוק, לנסות ללמוד את המגמות ולהימנע מהימורים גדולים.

חלב ותחליפיו - אם כבר הזכרנו את תחום הרפת והחלב, לאחרונה חתם שר האוצר על צו המאפשר ייבוא חלב בפטור ממכס לתקופה של 3 חודשים. האם מדובר באירוע חד פעמי? או "יריית פתיחה למרתון" שבסופו ענף החלב יפסיק להיות מתוכנן? רק הזמן יגיד. עד אז וכחלק מ"טרנד" תחליפי החלב שתפס תאוצה בשנים, קחו לכם כמה דקות לצפייה בסרטון על סטארט-אפ ישראלי שמפתח מוצרי חלב מפטריות ושמרים.

"פוד טק " - הפיתוח הישראלי שמייצר מוצרי חלב - מפטריות ושמרים!

דשן, דשן בוא - בין קיץ לסתיו, מתחילים בגד"שים לבדוק מחירי דשן אוריאה, טריפל ואשלגן. במהלך החודשים ספטמבר - דצמבר ידושנו וייזרעו מאות אלפי דונמים של חיטה בשדות קיבוצי הדרום והנגב. אנו ב"משקי דן" נמצאים בקשר עם הגד"שים ולקראת העונה נבצע מכרזי רכש קבוצתיים לדשנים הרלוונטיים. הצלחת פעילות הרכש המשותף שתכליתה הוזלת מחירים וחיסכון כסף למשתתפים, תלויה בראש ובראשונה, בשיתוף הפעולה בין המשקים לבנינו במשקי דן. אנחנו נעשה את המקסימום. אגב מחירי דשן אוריאה (גרנולרי 46%) בחציון הראשון של 2023 המחירים היו בירידה, ובשבועות האחרונים המגמה השתנתה והספקים בארץ משדרים: עליות מחיר. יחד עם זאת ובהינתן התנודתיות בשוק העולמי, קשה לחזות מה יהיה המחיר בחודש אוקטובר, בו יירכש רוב הדשן. ניסיון השנים האחרונות מלמד שככל שמתקרבים לעונה התחרות בין הספקים מייצרת הזדמנויות.

מהעולם - מדוע הסינים לא מעוניינים בתירס אמריקאי?




תחנות דלק ותכנית הסדרה - תקציר הפרקים הקודמים:

לפני יותר משלוש שנים התחילו נציגי המשרד להגנת הסביבה לבדוק את תחנות הדלק בקיבוצים בכלל ואת ההשפעה שלהן על הקרקע – זיהום מעל פני הקרקע וזיהום מתחת לפני הקרקע.

אנחנו במשקי דן ניסינו לקדם את שניהם של נציגי המשרד להגנת הסביבה וליצור תיאום איתם בקשר למהלכי הבדיקה והאכיפה. לכאורה – הכנסנו את עצמנו (ואת עצמכם) ביודעין לצרות פוטנציאליות למה? כי חשבנו שעל ידי התיאום הזה נצליח לצמצם משמעותית את מהלכי האכיפה, ליצור סדר עדיפות בתהליך ולצמצם עלויות הן של הבדיקה והן של הטיפול בזיהומים. וזה עוד בלי להזכיר את החשיבות של שמירה על הסביבה.

מאז התקדמנו.

בשבועות הקרובים נקיים מפגשי הסברה והצטרפות מחייבת לקבוצה שתפעל במרוכז מול המשרד להגנת הסביבה.

תאריכי המפגשים שיערכו :

1. 2/8 משקי הדרום אולם כנסים 10:00 - מפגש ראשון כבר יצא אל הדרך!

2. 8/8 יטבתה חדר ישיבות 10:00

3. 10/8 יח"מ חדר ישיבות 13:00

4. 13/8 משקי הנגב חדר ישיבות קומה שנייה 10:00

5. 16/8 משקי הדרום מפגש אחרון לכל מי שלא הצליח להגיע 13:00

המקומות נבחרו לנוחיותכם, לא משנה לאיזה מפגש מגיעים - קרוב לבית או במקום אחר.

כן חובה להגיע לאחד המפגשים!

יש להגיע למפגש עם המסמכים הנ"ל חתומים ועם אישור זכויות חתימה של החותמים.

למייל שנשלח אליכם מצורף:

1. עקרונות מרכזיים בתכנית האסדרה

2. נוסח המתווה המוסכם במלואו

3. תעריפים מוזלים לתשלום עבור שלבי האסדרה

מסמכי הצטרפות לתכנית, ייפוי כוח והתחייבות לתשלום:

1. נספח א'- טופס חתימה לקיבוץ על הצטרפות לתוכנית האסדרה

2. ייפוי כח לעורך דין

3. התחייבות לתשלום


למידן סולר המלא לחצ.י על הקובץ:

מידן 8-2023
.pdf
הורידו את PDF • 467KB

מפגש ראשון במסמיה - 2.8.23



מפגד"ש - הסדרה השנייה של פורום מנהלי הגד"ש נפתחה במפגש בקיבוץ נחל עוז, קיבוץ צמוד גדר , באנו לשמוע על האתגרים, ללמוד ולראות מקרוב כי "אין טוב ממראה עיניים". אירח אותנו למופת מורן פרייבך מנהל אנף גי"ש. כן כן, ככה קוראים בנחל עוז לגד"ש. מורן טוען שהאות ד' מיותרת. את פני הבאים מקבל שלט גדול שעליו כתוב "עד התלם האחרון" והסלוגן הזה בהחלט מתאים לרוח ולעשייה המבורכת. ראינו את זה בעיניים. לסיקור הביקור במלואו לחצ.י כאן


קיבוץ צמוד גדר - שדה חמניות מרחק נגיעה מסג'עייה


 

קורס דירקטורים - עוד קורס דירקטורים הגיע לסיומו! 9 מפגשים , 6 מרצים ו-35 משתתפים . זה מה שהיה לנו והיה מוצלח! מעבר לתכנים המצוינים שבקורס אנחנו רואים בהיכרות בין המשתתפים ערך מוסף גדול שעל אף המכנה המשותף ביניהם, עבודה בסביבה הקיבוצית, קיים גם לא מעט שוני בדרכי חשיבה ,פעולה והסתכלות. הדיונים במפגשים מאירי עיניים ופותחים את הראש ללמידה שהיא קצת אחרת. בנובמבר מתוכנן קורס חדש , מוזמנים להגיע ו/או להמליץ . פתוח לכולם!


קורס דירקטורים מאי-יולי 23 חדשנות עם עדי קויצקי

משתתפים מסכמים:

רותם שניצקי – מנהלת תחום צעירים בתק"צ (נצר סרני)

"הקורס העניק ידע ופיתוח אישי לתפקוד מיטבי ויעיל סביב עבודת הדירקטוריון, בנוסף פתח בפנינו דלתות ליצירת דרכי השפעה על המרחב הקיבוצי והאזורי בו אנו חיים. תודה למשקי דן ואיגוד התעשייה הקיבוצית על קורס איכותי ומשמעותי"


רוני כרמל – מנהל קהילה, הר עמשא

"כמנהל קהילה באתי ללמוד ולהעשיר את הידע והניסיון שלי, לקראת תפקידים נוספים ותרומה גם בדירקטורים. מצאתי תכנים מוכרים ומעודכנים, עם נקודת מבט וגישה אחרת, בעלי ערך מוסף, פתיחות וגם שיח פורה ולמידת עמיתים. הכל היה מוכן וערוך בקפידה כולל התוכן, התפעול ובעיקר הקשר האישי והישיר עם כולם. ניכר הרצון לשתף, לקדם ולהתפתח יחד בתחום הקהילות, תוך הוצאה לפועל של ערכים ואורחות חיים בחברות ועסקים"


רעיה בן אברהם – מנהלת קהילה קיבוץ נען

"בהרשמי לקורס עלה בי חשש שמא לא אוכל לעמוד בהתחייבות, עומס העבודה, קוצר הזמן, סדר עדיפויות ועוד… לקחתי נשימה עמוקה, הבנתי שאני חייבת זאת לעצמי ונרשמתי.

מעבר לתכנים המרתקים, המרצים המצוינים וקבלת הפנים החמה שקיבלנו מריקי - רכזת הקורס, תרם לי אישית המפגש עם בעלי תפקידים דומים לשלי שנתן מקום ללמידת עמיתים בלתי רשמית בזמנים שבין ההרצאות. נרתמתי מאוד (ומקווה שגם תרמתי:)) ובעיקר, לקחתי זמן לעצמי ובתוך סדר היום העמוס והתובעני, נוצר חלון זמן המאפשר לבעלי תפקיד רגיש ומורכב כשלנו, לעצור לרגע של התפתחות, התפקחות, למידה ומפגש. ממליצה על הקורס בחום, קחו זמן לעצמכם, תעשירו את עולמכם, מגיע לכם"

 

פורום מנהלי תשתיות - כפי שהוזכר בגיליון הקודם, את המפגש האחרון בסדרת המפגשים של פורום מנהלי תשתיות קיימנו בחירייה. הסיור אפשר מבט מעמיק ורב חושי אל תוך עולם הפסולת, הרכב הפסולת, הטיפול בה והטכנולוגיות החדשניות לטיפול בה בתוך האתר. הסיור כלל דיון ערכי בנושא תרבות הצריכה בהקשר של סביבה ופסולת ובחינה ביקורתית של נושא הצריכה המודעת ונושא הפרדת האשפה.


השירותים בחירייה - מחזור ויצירתיות

הבחירה בסיור במרכז לחינוך סביבתי - "תוצרת חירייה" הינה בחירה בעלת ערך מוסף שמטרתה לחבר את כולנו למעגלי השינוי המתרחבים, מעגלי השינוי התנהגותי, התפיסתי והערכי.

מעבר לסיור החשוב סיכמנו גם את העונה השנייה. קיבלנו מהמשתתפים משוב מצוין על קיום הפורום, על התכנים , על היוועצות העמיתים והלמידה המשותפת. וגם קיבלנו רעיונות להמשך ובעיקר את הרצון להמשיך ולפתח את קבוצת העמיתים הנפלאה שבנינו. תודה לכולם על הפרגון וההתמדה. תכנית מפגשים חדשה תישלח בקרוב לכל מנהלי תשתיות גם למי שאינו בקבוצה, יש לנו מקום לכולם. בואו בשמחה.

 

פורום מנהלי מרכולים - חברי פורום מנהלי המרכולים נפגשו למפגש מסכם לעונה זו בבית הכי יפה בקיבוץ זיקים. בית עלמי. (מומלץ לכולם , המקום פתוח לקהל הרחב בסופי שבוע) . הנושא העיקרי של המפגש עסק בחוסן-אישי ומקצועי.


תודה לגלית ברקת מנהלת הקהילה על הסקירה אודות הקיבוץ ולאילנה דלבה על הסיור בכלבו והאירוח הלבבי.

תודה לכולם על השיתוף והפתיחות , אנחנו מזמינים את מי שלא בקבוצה להצטרף לסדרת המפגשים החדשה שכבר הופצה , יש לנו מקום לכולם.






זאת זכות לתת שירות - "יהללך זר ולא פיך" הנה מכתב מלקוח מרוצה שמדבר בעד עצמו:

"בוקר טוב מיכה וענבר,

לפני כחצי שנה הגיעה אלינו לקיבוץ גברת נכבדה העונה לשם זוהר זוננברג.

זוהר הציגה את עצמה ואת הצעתה כחברת דנה ליס.

באותו הזמן לא היה שום דבר רלבנטי אלינו ושאנחנו צריכים מהחברה ומהצעתה.

יחד עם זאת מרגע שזוהר התחילה להציג ולדבר הבנתי מיד שזה האדם שעליו אפשר לסמוך בעסקת קניית רכב ובכלל.

לקחתי את הטלפון מזוהר ואמרתי לה שאני בטוח שעוד אצטרך את שירותיה.

והנה חלפו רק מספר חודשים והחלטנו לרכוש רכב, האדם הראשון שעלה לי בראש זו זוהר, לא הלכתי לבדוק שום דבר בשום חברה ( לא אופייני לי בכלל ), מבחינתי זוהר היא הרופאה ועושה בשבילי את כל הבדיקות שוק וחוסכת ממני המון טרחה וזמן.

אם יש אנשים שאפשר לסמוך עליהם בשירות, נאמנות, מקצועיות וכנות זו זוהר.

אני ואשתי סגורים על ההצעה של זוהר ולכן יוצא איתה לדרך של קניית הרכב ממנה.

הלוואי בכל ארגון אנשים כמו זוהר.

גאה בה וסומך עליה בעיניים עצומות ( גם זה לא משהו שמאפיין אותי בכלל ) !!!

שרלי פרץ, קיבוץ שדה יואב"


נעים להכיר - שולי גולדין - מנהלת אדמניסטרטיבית דנה ליס / דנה שרות מימון


גיא , חברת נתם, קיבוץ נען התחדש ב- דודג' ראם, נסיעה טובה ובטוחה.

לקוחות שהם כמו משפחה - אונדרי עין גדי , תתחדשו על השברולט סוואנה, ברוכים הבאים למעגל לקוחותינו !

דנה ליס מזכירה לכם! מוזמנים לפנות אלינו , בכל עת , לקבלת הצעת מחיר, ייעוץ , הכוונה וליווי אישי

לפני רכישת רכב, יותר מ-נשמח לסייע! דנה ליס פתוחה לאפשרות מכירה בקיבוצים גם לתושבים.

פנו עוד היום למנהלת המכירות שלנו - זוהר זוננברג !





bottom of page