top of page

ניוזלטר - אוקטובר 2023

חברות וחברים, חודש טוב ושנה טובה. התחלנו את שנת תשפ"ד עם הרבה ציפיות והרבה תקוות. עברנו שנה לא פשוטה בכמה וכמה מישורים. השנה החדשה מציבה בפנינו אתגרים מורכבים בעיקר אבל לא רק, במישור הלאומי. מבלי להיכנס לדיונים פוליטיים ובלי לנקוט עמדה מי התחיל ומי צודק, אין שום ספק שמכל הצדדים ומכל הזוויות - צו השעה הוא יותר הקשבה, יותר הידברות, יותר הכלה ויותר הבנה. זה לא מספיק אבל זה הכרחי.

ומה אצלנו בחצר? אנחנו מתכוונים לעלות לאויר עם מערכת המידע המקוונת שלנו. לא נעים להודות אבל אנחנו מתרגשים... האירוע הזה גם שובר את השגרה וגם שם אותנו במקום אחר עם איכויות ויכולות אחרות ועם ערך וטעם למה שאנחנו עושים. לא מיותר להזכיר שאנחנו עושים את זה בשבילכם ולכן השמחה וההתרגשות אמורות להיות קולקטיביות. אני מאחל לעצמינו ולעמינו שנה טובה ומבורכת, שנת מימוש אתגרים, הצלחה וסיפוק. שנה טובה!

ולבסוף, ברכות חמות לסיבי הדרום, לצוות הוותיק והמיומן (יש כבר עובדים דור 3) ולמגדלי הכותנה שהחלו השבוע לנפט את סיבי כותנת 2023. מאחלים לכם עונה מוצלחת, יבולים טובים, מיונים טובים מחירים טובים ושער חליפין טוב בקיצור - כל טוב!

הזמן רץ, רבעון 3 לשנת 2023 הסתיים. הזדמנות מצוינת לבחון את מצב המחירים העולמיים במספר סחורות שמשפיעות על המחירים שכולנו משלמים, בין אם כמנהלי ענפים חקלאיים שרוכשים תשומות להזנת בע"ח, לדישון והגנת הצומח. ובין כאנשים פרטיים שעושים קניות, אוכלים, מתדלקים, נוסעים וכו'...

חיטה – גרעין תבואה מרכזי בתזונת האדם. מחיר נוכחי דומה למחירי סוף 2021 . בהסתכלות לטווח ארוך המחיר החיטה יקר כיום ב 45% +ממחירי השנים 2016-2020.

תירס – גרעין התבואה העיקרי להזנת בעלי חיים. זול יחסית לשנת 2022 בואך 2023 ונסחר בדומה למחירי דצמבר 2020 (סוף שנת הקורונה הראשונה ונקודת ההתחלה של האינפלציה 2021). בהסתכלות לטווח ארוך מחיר התירס יקר כיום ב 27% +ממחירי השנים 2015-2020.

סויה – חומר הגלם לייצור שמן ומוצרי סויה לתעשיית המזון לאדם. וכוספה סויה שמשמשת כמקור חלבון עיקרי בהזנת בע"ח. על אף ירידה במחיר במהלך שנת 2023, בהסתכלות לטווח ארוך מחיר פולי הסויה יקרים ב 34% +ממחירי השנים 2015-2020.

נפט - הזהב השחור (והמזהם) שעדיין מניע את העולם. מחיר סביב 90 דולר לחבית. נכון לתקופה זו המחיר הכי גבוה מאז סוף 2014. למעט 2022 בה מחירי הנפט היו גבוהים באופן חריג כתוצאה מפלישת רוסיה לאוקראינה ושיבוש שרשרת האספקה העולמית. מחירו הנוכחי של הנפט גבוה כ- 60% +ממחירי 2015-2021.

גז טבעי באירופה – מקור אנרגיה עיקרי לייצור חשמל ולהנעת תעשיות שלמות במגוון רחב של תחומים לרבות מזון ודשן. לאחר התגברות על סגירת הגז הרוסי בעקבות מלחמת רוסיה-אוקראינה שפרצה ב 2022, המחיר באירופה נמוך כ 70% לעומת הרבעונים המקבילים ב 2022, אך עדיין גבוה ב 100% ממחירי 2015-2021

דשן אוריאה גרגירי – מקור חנקן עיקרי לגידולי השדה, "הדלק" של הצמחים. בעונה זו של דישון יסוד לקראת זריעת החיטה, כמעט כולם רוכשים אותו. מחירו הנוכחי נע סביב 400 $ לטון (מחיר עולמי). ירידה של כ 37% לעומת אוקטובר אשתקד, אך עדיין גבוה ב 60% לעומת ממוצע רב שנתי 2015-2022.

מה הלאה? ימים יגידו... בינתיים נתחיל את רבעון 4, הישורת האחרונה של שנת 2023: סיום גדיד התמרים, קטיף כותנה, פרי הדר ואבוקדו. ובמקביל זריעת גידולי הסתיו. בתפילה חרישית לעונת גשמים ברוכה, צמיחה ושגשוג חקלאי.

חג סוכות שמח ואסיף מוצלח - רענן כץ

קטיף כותנה בגד"ש ש.כ.ל צילום: ניצן קונפורטי


גם בחודש זה אנו ערים לעליית מחיר הסולר , טבלת המחירים לפניכם.

ומה צופים האנליסטים ? על זאת ועוד בכתבה הבאה :

מידן סולר אוקטובר , המלא, בקישור.

מידן 10-2023
.pdf
הורידו את PDF • 444KB


פורום מנהלי מרכולים - השבוע נפתחה סדרת מפגשים שלישית של מנהלי כולבו ומרכוליות. מדובר על פורום פעיל ודינמי שמתפתח היטב ומהווה כר נרחב ופורה לפעילות משותפת ומשתפת, להיוועצות עמיתים, ללמידה ולהרחבת אופקים. חידדנו והדגשנו את המטרות של הפורום: קודם כל, אנחנו בונים קהילה שיש בה גם קשרי גומלין מקצועיים מועילים, גם זירה אפקטיבית להיוועצות עמיתים וגם פה ושם מעט קשרי חברה, קולגיאליות ופירגון. מעבר לכך, העשרה מקצועית, ומנקודת המבט שלנו, אולי הכי חשוב... תחזוקה וטיפוח של הקשר איתנו, עם הארגון.

לאור המטרות האלה משורטטים שלושה מעגלי תוכן:

תוכן מקצועי: ניהול חנות – קופה רושמת, סידור מדפים, אופן הצגת המוצרים, ניהול מלאי, סדר וניקיון, מו"מ עם ספקים, תמחור, מעקב כספי ודיווח, קריאת דו"חות כספיים, ניהול צוות עובדים, ניהול קשרי לקוחות, סביבה תחרותית.

תוכן קהילתי-חברתי: מתן שירות, הכולבו כמוקד קהילתי חברתי, מענה לצרכים הן במוצרים והן אחרים, מעורבות בתהליכים קיבוציים (הפרטה...)

תוכן כללי: פוליטיקה, טכנולוגיה, ספורט, פילנטרופיה (תרומת כליה), היסטוריה, ציונות, התיישבות, חקלאות (מקווה ישראל) תהליכים גלובליים, פעילות של הארגונים האשוריים ומעגלי השפעה היקפיים.

תכנית המפגשים בנויה על בסיס מחשבה עמוקה ותכנון מאוזן של שלושת המעגלים האלה.

במפגש הראשון קיימנו סבב בו כל אחת ואחד סיפר על התמודדות אקטואלית עם משבר אספקת מוצרי חלב. כל אחד סיפר מה מסייע לזמינות החלב. הבנו כי קשר אישי עם האדם המתאים תמיד מסייע (ולעיתים גם מסיע...🙂).

עסקנו במתכון המנצח של עוגת ניהול מוצלחת: מה המרכיבים שלה - מה תחומי הניהול בהם עוסק מנהל חנות קיבוצית? עד כמה מתבצעים בצורה מלאה? אילו מתבצעים בצורה חלקית ומה אני עושה כדי שהתחום ייפגע פחות? מסתבר שכולנו משקיעים זמן רב בניהול עובדים, קשר עם העובדים וקשר עם הספקים.

המפגש הבא - 30.10.23


מפגד"ש - מפגש מנהלי הגד"ש של הפורום שלנו הוקדש הפעם למילה גדולה ושימושית שלא תמיד ברור מה בדיוק עושים איתה: אסטרטגיה. הכותרת של המפגש: מצעידים את ניהול הגד"ש קדימה! הרחבנו יחד את זוית המבט, על ואל הארגון שעל אחד מנהל. ניתחנו את היכולות הארגוניות , חדדנו מטרות ומגמות רלוונטיות בסביבה החיצונית.

מיקי לזר, יו"ר משקי הדרום פתח בהרצאה מרתקת, מבוססת על ניסיון עשיר בהובלת תהלכים אסטרטגיים, מה זה בכלל הדבר הזה? מה עושים איתו? למה צריך את זה? איך ומתי?

רז דיאור הדגים לנו איך מכינים תכנית רב שנתית בגד"ש גדול. רז הוא מנהל עסקי בניצנים, יו"ר גד"ש אבטח ומנהל עסקים בניר עוז. ונושא באמתחתו ניסיון עשיר בניהול בכלל ובאסטרטגיה בפרט.

לאחר מכן דברנו על חשיבה אסטרטגית ועל תרגום האסטרטגיה לתוכנית עבודה אופרטיבית. בשיחות שהתקיימו בחלק האחרון של המפגש עלה נושא כח האדם כגורם משפיע ברמה האסטרטגית שיש להתייחס אליו.

מגדלים המעוניינים להצטרף לפורום, מוזמנים בכל עת. פרטים אצל ירון גרימברג , אורי לוי, ריקי בלום במשקי דן .

המפגש הבא: 14.11.23


פורום מנהלי תשתיות - פתחנו את עונת המפגשים השלישית שלנו במעגל רחב מאוד עם פנים מוכרות ופנים חדשות ועסקנו בתקשורת בין אישית.

כמו שהבנו מיומנויות התקשורת המודעות לאופן בו אני מתקשר.ת הן מפתח להצלחה בתפקיד וחשובים לחיים בכלל.

לאחר הצגת הנושאים שילוו אותנו השנה התחלנו לברר לעצמנו כיצד אנחנו מוסרים מסרים וכיצד אנחנו מקבלים מסרים. באמצעות מסירות ותפיסות של כדור טניס נוכחנו לדעת שהכדור כמשל - יש כאלה שזורקים טוב ויש כאלה שתופסים טוב. התווך שבין המוסר למקבל הוא בדרך כלל שקוף. ניסינו לתת לו קצת צבע. ראינו קשרי גומלין בין המסירה לתפיסה. צריך מצד המוסר לדייק בעוצמה ובכיוון ומצד המקבל - להיות מרוכז, פנוי ומוכן וזמין לקליטה.

נכנסו לעולם התקשורת הבין אישית: מילולית וזו שאינה מילולית, והתיחסנו גם לאופן העברת המסר והמשמעויות של העברתו בדרכים שונות: כתובות, מוקלטות, פנים אל פנים ועוד.

נגענו באופני הקשבה ובמודל א.פ.ר.ת- (אירוע-פרשנות-רגש-תגובה) מנהלי תשתיות הם משרתי ציבור ונתקלים לא אחת במצבים שבהם נדרשת תגובה מובנית, מושכלת ומוקפדת ולא התגובה האינסטינקטיבית מהבטן... לדעת להבחין מה האירוע שמפעיל אותי? לפרש אותו נכון, לנתח את הרגש שהאירוע מפעיל ואז, בצורה מושכלת ומכוונת - לתכנן את התגובה המתאימה.

קינחנו בהיוועצות עמיתים בנושא בניית יחידות דיור ברחבי הקיבוץ (להבדיל משכונה חדשה) כחלק מפרויקט פינוי בינוי ע"י הקיבוץ או חברת ניהול. הקיבוץ חייב להיות מעורב לאורך כל הדרך, להציג את הגבולות, להגדיר את כללי המשחק ולוודא שהפרויקט מתקדם בהתאם לתכנית ולאור ההחלטות שהתקבלו. ועם זאת, להעסיק קבלן חיצוני ולתת לו את מרחב הפעולה. להבחין בין ניהול בפועל לבין פיקוח ותיאום בין הפרויקט לבין הקיבוץ.

המפגש הבא - 8.11.23


ההרשמה לקורסים במשקי דן, אוקטובר נובמבר ממשיכה ! קורס אקסל, קורס דירקטורים , קורס נאמן בטיחות מזון - כל הפרטים בקישור מטה

חברת הליסינג שלנו חוגגת שנתיים בקרוב. מאות כלי רכב שנמכרו או מומנו על ידי החברה נוסעים בכבישים, רובם ככולם מרוצים מהרכב ומ


העסקה שביצעו והיתר (מתי מעט) מטופלים באהבה ובאחריות ומקבלים יחס של בני משפחה. למה? כי רכב קונים בבית!


מבצע אוקטובר כבר כאן

זוהר זוננברג - לשירותך - 050-8448787



ואצלנו בחצר הכנות אחרונות לקראת מסירה. לקוחות יקרים, תתחדשו!


שוק הרכב לאן? סקירה-נועם קום

שנת 2023 החלה בתנופה יחסית לאשתקד. מנתוני איגוד יבואני הרכב בישראל, מינואר על סוף אוגוסט, נמסרו 222,487 מכוניות חדשות. בהשוואה ל- 2022 נמסרו יותר כ- 21,272 מכוניות מדובר בעלייה של כ- 10.5%, בחודש אוגוסט בלבד נמסרו 24,727 מכוניות חדשות. להמשך קריאה לחץ כאן

נגה אבן צור - מנהלת כלבו בקיבוץ סעד כבר 15 שנים , עם ותק של 24 שנים(!) בכלבו ותמיד עם חיוך האם זה הסוד שלה?

עדיין לא מקבל.ת את הדיוור שלנו? מוזמנים לשלוח מייל - באיזה תחומ/י עניין את.ה מתעניינים , ואנחנו נדאג שתישארו מעודכנים - *מיועד ללקוחות הארגון בלבד*, נא לציין שם קיבוץ ותפקיד.


bottom of page