top of page

ניוזלטר מרץ 2024

אין בחודשים האחרונים כמעט שום דבר שלא נפתח במנין הימים, השבועות, החודשים. בעת כתיבת שורות אלה – 148 ימים. סיוט שלא נגמר. סיוט שמורכב מ – 134 חטופים שגורלם לא ידוע וקשה לדמיין עד כמה הוא רע ומר. מלחימה רב זירתית. מחללים ששמותיהם מותרים לפרסום. מפצועים. ממשפחות כואבות ודואגות. ממפונים מבתיהם. מהתקוממות נגד הממשל ומהלכיו. ממצוקות כלכליות וממה לא?? פה ושם מתחילים להתגלות סימנים של התאוששות. של חזרה איטית ומדודה לשגרה. גשם טוב ירד, החיטה צומחת שוב. במאמצים משותפים של מינהלת תקומה וגורמים נוספים נרקמת תכנית לשיקום העוטף. קרינה שלנו חזרה מהשבי, מסתגלת למציאות הקשה ולאט לאט אוספת את שברי החיים ובונה אותם מחדש. ברפתות מתייצבים אט אט צוותי עבודה פחות זמניים, יותר מנוסים ורואים אופק שאפשר לכוון אליו את המבט.

הנה כי כן, החיים חזקים ונמשכים. לא בקלות, בכלל לא בקלות, אבל נמשכים. כך גם אצלנו. מנסים לסייע בכל דרך אפשרית להמשיך קדימה. הטרגדיה הנוראית של ה – 7 באוקטובר גרמה לנו להסתכל לאחור אל טרגדיות שחווה העם היהודי בעבר. להשוות, ללמוד מניסיון, לנסות למצוא מזור ונחמה. לפני 3,336 שנים, נגאלו אבות אבותינו מעבדות במצרים ויצאו לחירות. בקרוב נציין שוב את האירוע הזה ונגיד אותו לבנינו. וכאן הבן ישאל – מה נשתנה? והשנה יהיה יותר קשה להשיב לו... בגני הילדים ילמדו אותם לשיר: "והיא שעמדה לאבותינו ולנו... שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותינו. אלא שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו...."

גשמי פברואר - לאחר שיאי משקעים בינואר הגיע פברואר שהסתיים כחודש בינוני מבחינת כמויות המשקעים. באזור חצור היו 9 ימי גשם שהצטבר לסך חודשי כ 85 מ"מ. באזור שובל 6 ימי גשם שהצטברו לסך חודשי כ 30 מ"מ. פיזור הגשמים והכמויות המצטברות שונה מאוד מאזור לאזור וגם בין משקים שכנים באותו אזור גאוגרפי. נקווה לגשם בעתו בחודש מרץ, לסיום מוצלח של גידולי החורף ומעבר נוח לגידולי הקיץ.   

 מחירי תשומות - גרעיני מספוא להזנת בעלי חיים (בע"ח)- חודש פברואר התאפיין בהמשך ירידה במחירי גרעיני המספוא והכוספאות להזנת בע"ח. המלאי העולמי יחסית גבוה, הביקוש (כרגע) פחות מהתחזיות, הקרנות הפיננסיות מחזיקות בכמות שיא של אופציות "שורט" בבורסת הסחורות (CME) בשיקאגו, ועונת הגידול בדרום אמריקה (ברזיל וארגנטינה) מתקדמת פחות גרוע מהתחזיות...

דשנים להזנת הצומח -  דשן מוצק אוריאה גרנולרית- בפברואר בירידה קלה לעומת ינואר, על אף שהמחיר הבורסאי עלה קצת במהלך החודש. דשן נוזלי אוראן 32% -מחירי פברואר ירדו לעומת ינואר וניכר שיש תחרות בריאה בין הספקים.

 מכרזי דשן "משקי דן" - כוחה של הקבוצה והכמות שנאספת מידי חודש עושה את שלה. בחודש פברואר נרכשו כ 200 קו"ב אוראן דרך מכרז משקי דן. כלל האצבע מלמד שכל עוד יש פידבק חיובי מהמשתתפים ותלונות מצד הספקים, סימן שהתהליך מביא ערך ללקוחות וכדאי להמשיך. מכרז דשן לחודש מרץ יצא לדרך. מוזמנים ליצור קשר ולהצטרף.  

 "עולים לאוויר"  -  10 משקים כבר מחוברים, ואתם? בימים אלו אנו מפעילים את מערכת המידע של "משקי דן" מערכת זו תאפשר לכם גישה אינטרנטית לאזור אישי בו תוכלו לראות את נתוני הרכש שלכם (בתשומות נבחרות) אל מול נתונים ממוצעים השוואתיים ואנונימיים של שאר המשקים. בשלב זה מופעל מודל "אזור אישי-רפת" ובמהלך השנה יופעל מודל "אזור אישי – גידולי הצומח". מערכת זו היא כלי ניהולי נוסף עבורכם לצורך חיסכון ושיפור מתמיד בתהליך קבלת החלטות ברכש גרעיני מספוא, סולר, דשן וחומרי הדברה.

מוזמנים ליצור קשר לפרטים נוספים, לקבלת הדרכה על המערכת וכמובן להתחברות.

בברכה - רענן כץ.

שינויים במקרות האנרגיה - המידן שאת או אתה קוראים ברגע זה עוסק בעיקר בסולר. ואף על פי כן, אנחנו מחויבים להסתכל שמאלה וימינה ולהבחין בהתרחשויות המתפתחות בעולמות האנרגיה, ביצירת מקורות חלופיים ובהשפעה של המקורות הקיימים על הסביבה. בין היתר, תופעת פליטות של גזי חממה שמחוללים כלי הרכב המונעים במנועי בעירה פנימית.

ביקושי האנרגיה במשק יגדלו מאד בעתיד הקרוב. אנחנו כבר רואים מעבר לרכבים חשמליים וזה רק ילך ויגדל. על פי משרד האנרגיה, סך הביקוש העתידי לחשמל מסקטור התחבורה, הכולל כלי רכב פרטיים, כלי רכב כבדים, אוטובוסים ורכבות, צפוי להיות משמעותי ולחולל שינוי במשק החשמל. בעוד שכיום סקטור התחבורה צורך פחות מאחוז אחד מהביקוש לחשמל במשק, בשנת 2030 צפוי הביקוש לעמוד על כ-6% מהסך הכולל, וכ-15% מהסך הכולל בשנת 2050.    

תכנית האסדרה לקרקע בתחנות הדלק הפנימיות

על כל שאלה תשובה – מאת עו"ד ד"ר ציפי איסר איציק, ליפא מאיר ושות'

פניות ושאלות שונות מגיעות אלינו ממרכזי משקים בנוגע לתכנית האסדרה של המשרד להגנת הסביבה לתחנות דלק פנימיות. לכן, החלטנו לעשות עבורכם סדר, להשיב לשאלות ולנסות להבהיר

את תמונת המצב. התשובות כאן מובאות כמידע כללי, ואינן יעוץ משפטי או תחליף לו. לצורך יעוץ

משפטי יידרש בחינתו של המידע הרלוונטי בכל מקרה לגופו.

מה היא תוכנית אסדרה לקרקע בתחנות דלק פנימיות בקיבוצים?

זהו הסדר אליו הגיעו שולחן הארגונים והמשרד להגנת הסביבה, שמטרתו ליצור מסגרת רגולטורית

הולמת עבור קיבוצים, לטיפול בזיהומי קרקע ומים, ככל שנוצרו, עקב דליפת דלקים מתשתיות תת

קרקעיות ועיליות של תחנות דלק פנימיות שהוקמו בקיבוצים לאורך השנים, בין אם הן פעילות ובין

אם הן כבר לא פעילות.

למה קיבוצים הצטרפו לתכנית האסדרה האמורה?

תכנית האסדרה נותנת לקיבוצים יתרונות שונים, נביא כאן שלושה יתרונות מרכזיים לדוגמה:

ראשית, היא נותנת להם מטריית הגנה מפני הליכי אכיפה בנושאי זיהום קרקע ומים שמקורם

בהפעלת תחנת הדלק הפנימית; שנית, היא מאפשרת להם להמשיך הליכי רישוי וקבלת היתרים בשטחי

הקיבוץ, ללא עיכובים שמקורם בחובות הטיפול בזיהום הקרקע והמים;

שלישית, היא מאפשרת לקיבוצים לנהל את תהליכי הבדיקה והטיפול המחוייבים על פי הדין, כחלק

מקבוצה גדולה של הקיבוצים שבאסדרה, לפי עקרונות תיעדוף, ובעלויות מופחתות, אשר הושגו

בזכות גודל הקבוצה שבאסדרה; נכון להיום הצטרפו לתכנית 137 קיבוצים, ובצדק.

האם לא היה עדיף לחכות שיגיעו הפקחים ודוחות של קנסות ורק אז להצטרף?

התשובה היא לא. לפי עקרונות ההסדר, קיבוץ שנפתחו נגדו הליכי אכיפה בנושא זיהום קרקע או

מים בגין הפעלת תחנת דלק פנימית, לא תאושר הצטרפותו לתכנית האסדרה.

מעבר לכך, חשוב להבין שתכנית האסדרה לא מטילה על הקיבוצים חובות שהדין הכללי לא מטיל

עליהם.

באיזה שלב נמצאים הליכי היישום של תכנית האסדרה?

בימים אלה, שלוש חברות מבצעות עבור הקיבוצים שבאסדרה בדיקת סקר קרקע, לצורך בחינת

קיומו של זיהום קרקע מתחת לתשתיות תחנת הדלק הפנימית. התהליך נמצא בעיצומו. לאחר

קבלת הממצאים, תגובשנה עבור הקיבוצים אפשרויות שונות לטיפול בזיהום הקרקע, ככל שימצא,

באופן שיאפשר להם הפחתת עלויות מקסימלית, תיאום של לוח זמנים לביצוע, וקבלת אישור

המשרד להגנת הסביבה לתקינות התהליך.

האם ניתן עדיין להצטרף לתכנית האסדרה?

ההצטרפות לתכנית האסרה נסגרה. יחד עם זאת, אנו יכולים לבקש מהמשרד להגנת הסביבה

אישור ספציפי להצטרפות מאוחרת, לקיבוצים שעדיין מעוניינים להצטרף. לכן, מי שעדיין לא

הצטרף, אבל מעוניין להצטרף בשלב זה, מוזמן לפנות לתמיר ארז, ואנו נשתדל לסייע.

מה לגבי תחנות דלק של בנזין?

תכנית האסדרה אינה נותנת הגנה לקיבוצים אשר מפעילים תחנות תדלוק בנזין ללא מערכות מישוב אדים.

האסדרה מתייחסת אך ורק לנושא זיהום הקרקע והמים, וההגנה שהיא מספקת מתייחסת רק להיבטים אלה.

עיצום כספי בגין הפרת חוק אוויר נקי (הפעלה ללא מישוב אדים) מתחיל ב-1,000,000 ₪ לתאגיד.

קורס דירקטורים - קורס דירקטורים , פברואר 24 יצא לדרך!

קורס דירקטורים של משקי דן ואיגוד התעשייה הקיבוצית מתקיים כבר כמה שנים ומלכד כמה עשרות בוגרים מרוצים. בצוק העיתים (מלחמה, מפונים...) היתה לנו התלבטות אם נכון בעת הזו לפתוח מחזור נוסף של הקורס המבוקש והמועיל הזה. מה תהיה מידת ההיענות? האם המשתתפים הפוטנציאליים יהיו פנויים לזה עכשיו?

החלטנו להציע ולהחליט בהתאם לתגובות. וטוב שכך! התגבשה לנו קבוצה של מעל 20 משתתפים. מחמם את הלב לראות ולפגוש פנים מוכרות כמו גם חדשות. מגיעים למרות הכל, מכירים בצורך ובחשיבות של למידה והכשרה מקצועית ניהולית. זה מחזיר צבע ללחיים ומזכיר את השגרה ואת החיים היומיומיים שלפני המלחמה. קורס דירקטורים עם אוריינטציה קיבוצית, עם הסוגיות והדילמות של מנהלים ומנהלות בקיבוצים, עם השפה הייחודית ועם האוירה הביתית. לכל המשתתפים, ברוכים הבאים ובהצלחה!

דירקטורים - לומדים ונהנים

פורום מנהלי כלבו - חברי הפורום ייפגשו בקרוב. הפעם נבקר בקיבוץ ניצנים. עוד אחד מסדרה ארוכה של מפגשים שנערכים בממלכה של חבר מהקבוצה. יש לזה הרבה ערכים מוספים גם למארחים וגם לאורחים. טוב לראות מקרוב את "הדשא של השכן", ללמוד כל מיני טריקים ושטיקים קטנים וליישם אחרי גם בבית. וטוב למארח לקבל משוב ועצות מקולגות שמבינים היטב את המציאות בכלבו. הפעם תהיה זו הממלכה של עופרה בניצנים ובטוחים שיהיה סופר מעניין. רשמים מהביקור נשתף בגיליון הבא.

הקבוצה שלנו קצת התרחבה קצת לאחרונה. יש התעניינות בקרב עוד ועוד מנהלי מרכולים להצטרפות. אנחנו מאפשרים , שמחים על כך ומזמינים את כולם להרחיב עוד ועוד את המעגל. יש לנו תכנית מעניינת ובהחלט יש למה לצפות גם בהמשך.

פורום תשתיות - המפגש הקרוב יתקיים בקיבוץ חצרים . הפורום יעסוק ב"פרויקט קהילות שכנות" , בניית קיבוץ זמני לקהילת בארי לצד קיבוץ חצרים. איפה זה פוגש את מנהלי התשתיות? על זה נרחיב בגיליון הבא.

פורום מפגד"ש - בתכנית השנתית שבנינו למנהלי הגד"ש לא לקחנו בחשבון את התרחיש בו אנחנו נמצאים היום ומטבע הדברים התכנית שלנו גמישה. המפגד"ש הקרוב ייצא לפעילות הפוגה. טיול בשפלת יהודה. נצא לשאוף אוויר , ננקה קצת את הראש, נדבר ונשתחרר מעט ממשימות היום יום.


התחלנו את השנה בחברת דנה ליס בתנופת עשייה מרשימה. הרבה לקוחות קנו דרכינו הרבה כלי רכב והם כבר נוסעים בהם בביטחה ובהנאה. לא חקרנו עדיין מספיק לעומק מה מסביר את תנופת המכירות הזו. קצת התאוששות מאסון ה - 7 באוקטובר, חזרה לשגרה, החזרה של כלי רכב שכורים שנתרמו לצורכי המלחמה, צרכים מוגברים בשל פיצול הקהילה מבסיס האם שלה ועוד כהנה וכהנה.

כך או כך, אנחנו בקצב מכירות גבוה מהמצופה בתכנית לתקופה של חודשיים וגבוה מתקופות מקבילות בשנים קודמות.



שמחים לסייע ולתת מענה, כמו תמיד, תחת הכותרת: הארגון שלך תמיד אתך!

להתייעצות , קנייה ומכירה זוהר זוננברג לשירותך : 050-8448787

איך יודעים שהחגים בפתח?

כאשר בתיבת הדוא"ל של העוסקים בצרכי ציבור באמונה, מי שדואגים לנו פעמיים בשנה לשי לחג, נוחתת הודעה "מפתיעה" - תמיד זה מפתיע... שהכותרת היא "תווי שי". 'מה כבר?? עוד פעם?? עוד לא גמרנו את תווי השי של ראש השנה...' אז, פותחים יומן ובודקים איזה חג מתקרב..

הפעם זה פסח.

וזה הזמן לבדוק את הרשימות. לא לשכוח אף אחד!!! אגב, לא רק מתנות לחג. אפשר לחלק לעובדים מתנות לימי הולדת, צ'ופרים או בונוסים ועוד.. המתנה הזאת ערכה הנתפס - איך שהמקבל רואה אותו - גבוה מערכה בקניה. ספקי המתנות משתתפים בחלק מערך המתנה. לכן כדאי לקחת בחשבון גם צרכים נוספים. תווי הקניה הם בתוקף ל  - 5 שנים, כך שאפשר לשמור אותם לחג הבא.

במשקי הנגב – טליה ג'בלי  אחראית לטפל בתווים, ובמשקי הדרום – נאוה ישרים. מוזמנים להזמין  ויהי רצון, שנזכה לחגוג את חג החרות השנה עם כל החטופים משוחררים. "ושבו בנים לגבולם" שיהיה לנו חג פסח פורח ובעיקר שמח.



עדיין לא מקבל.ת את הדיוור שלנו? מוזמנים לשלוח מייל - באיזה תחומיי עניין את.ה מתעניינים ואנחנו נדאג שתישארו מעודכנים. *מיועד ללקוחות הארגון בלבד* נא לציין שם קיבוץ, שם מלא ותפקיד



bottom of page