top of page

תמונת שוק 23.07.23

לחקלאים ולחקלאיות בקיבוצי משקי הדרום ומשקי הנגב שבוע טוב,

לנוחיותכם, תקציר מצב המחירים בשוק הסחורות, האירועים שהיו בשבוע שחלף ובחינת נושאים שעלולים להשפיע על מחירי השבוע הקרוב. בגדול, שוב מגמת עלייה במחיר ובתנודתיות כדאי לשים לב ולתכנן את הרכש בהתאם.

מחירי בורסת הסחורות (CME) בשיקגו:

תמצית השבוע הקודם:

הסכם ייצוא תבואות מאוקראינה – נחתם לפני שנה בין רוסיה לאוקראינה בתיווך האו"ם וטורקיה ומאז הוארך כל 2-3 חודשים. בשבוע הקודם היה אמור להתחדש, אבל רוסיה הודיעה שהיא משהה השתתפותה בהסכם. לאחר מכן גם הפציצה מספר נמלים אוקראינים בים השחור בתגובה לפיגוע בגשר המחבר בין חצי האי קרים לרוסיה. כמו כן הכריזה שכל אונייה שתפליג מאוקראינה תיחשד כאוניית מלחמה ולכן עלולה להיפגע. בקיצור שוב בלגן וחוסר וודאות. אגב, מזכ"ל האו"ם ונשיא טורקיה שתיווכו את ההסכם המקורי פועלים מאחורי הקלעים להחזיר את רוסיה להסכם, נקווה שיצליחו וששרשרת האספקה מאוקראינה תחודש.


בבורסה- מחירי הסחורות עלו כמה אחוזים טובים במהלך השבוע ואת יום שישי סיימו בירידה קלה.


מזג אוויר בארה"ב- שוב תחזית לעומס חום ומיעוט גשמים (שבוע 2 רצוף) במדינות המרכזיות של "חגורת התירס והסויה". לא מצב טוב...ליבולי התירס שנמצאים סביב שלב הפריחה, שהוא שלב רגיש ומשפיע על פוטנציאל היבול של הצמח.


מבט קדימה - יום שני בערב דוח מדד איכות היבולים. תוצאות הדירוג ותחזית למיעוט גשמים ב"חגורת התירס" עשויות להשפיע על מחירי הבורסה השבוע.


bottom of page