top of page

תמונות שוק 18.6.23

לחקלאים ולחקלאיות שבוע טוב,

שבוע שעבר: הסתיים ביומיים של עליות גדולות בבורסה: בתירס וחיטה, סויה+ כוספה, ועליה מתונה בנפט.

מחירי בורסת הסחורות (CME) בשיקאגו



המרת מחיר מסנט בושל לדולר טון:

תירס: סנט/בושל כפול 0.39368 = דולר לטון. סויה וחיטה: סנט/בושל כפול 0.36743 = דולר לטון.


בגדול: מזג האוויר "התיישב בכיסא הנהג" ובשילוב ימים אחרונים למעבר מסחרי בין חוזי יולי לחוזי החודשים הבאים (אירוע "פיננסי") נוצרה תנודתיות. ב 3 החודשים הקרובים (עונת גידולי הקיץ) הבורסה בארה"ב רגישה הרבה יותר לתחזיות מזג האוויר ולסטטיסטיקות השוואתיות לשנים קודמות. נכון לשבועיים האחרונים ולתחזית השבוע הקרוב, בחלק ממדינות "חגורת התירס" כמות המשקעים נמוכה משנים קודמות (אייווה, אילינוי, וויסקונסין, אינדיאנה). האם כבר עכשיו אפשר להספיד את עונת הגידול הזו? לא. אבל הלחץ על המסחר הבורסאי בהחלט מורגש. מה עושים? מנהלים סיכונים...סוגרים כמויות חלקיות. כל השאר זה הימורים.

מבט קדימה - תחזית משקעים לשבוע הקרוב בברזיל נראית בסדר גמור והתחזיות ליבול תירס גבוה מתחזקות משבוע לשבוע. באירופה ומדינות סובב ים שחור תחזית משקעים נורמלית. סין כנ"ל... נחזיק אצבעות לשיפור במשקעי "חגורת התירס".

למה "משקי דן"? שווקי חומרי הגלם, הסחורות החקלאיות, ומוצרי האנרגיה התייקרו מאוד בשנתיים האחרונות. כמו כן יש תנודתיות גדולה (לעיתים מיום ליום או משבוע לשבוע). אנו ב"משקי דן" עוקבים אחר תנועות השוק ומעלים על הכתב כל שבוע באופן תמציתי ופשוט את "תמונת השוק" והשינויים שהתרחשו. כמו כן אנו מנסים בזהירות רבה לבחון מה הם הגורמים שעלולים להשפיע על המחירים העתידיים?. מטרתנו בשיתוף המידע לעזור לכם לקבל החלטות שיחסכו כסף ברכש לאורך זמן.

שיהיה לכולנו בהצלחה!


תמונת שוק משקי דן 18.06.2023
.pdf
הורידו את PDF • 156KB

שאלה? הסבר? הערה?



bottom of page