top of page

נעים להכיר - אחים ניסנבוים בע"מ

  • mishkeydan
  • 7 באוג׳
  • זמן קריאה 5 דקות

עודכן: 10 באוג׳

אחים ניסנבוים בע"מ היא חברה משפחתית שמייצגת בארץ יצרנים מובילים של ציוד חקלאי, הבולטים מבניהם: Krone – Amazone. החברה מייבאת ומשווקת בנוסף גם קרוואנים, נגררים לרכב וציוד טכני וחקלאי.

אפרת ניסנבוים
אפרת ניסנבוים

משפחת ניסנבוים היא משפחה שורשית ותיקה שמרכזה במושבה יבניאל, מעל הכינרת, והסבא, כמו רוב שכניו, קיים משק חקלאי, גידולי שדה ובעלי חיים. נכדתו אפרת, שתיכף תהיה במרכז סיפורינו, מאז שהייתה ילדה הייתה צמודה לסבא שלה ועולם החקלאות משך אותה, מבחינה התיישבותית וציונית. באופן לא מובן היא ממש זוכרת את עצמה נמשכת יותר לצד המכני ומרכיבה כלים שונים. שלושת האחים שלה, בניגוד אליה, לא נמשכו לעולם הזה. אגב, המשיכה לציוד לא דילגה דור וגם רוני ניסנבוים, אבא של אפרת, נמשך לכיוון הזה והקים יחד עם אבא שלו את החברה שהיום אנחנו מכירים כ-"אחים ניסינבוים בע"מ"

 

איך זה התחיל?
אפרת מחזירה אותנו לימים ההם: "5 שנים קודם לכן סבא ואבא היו קבלני עבודות של ציוד חקלאי. השוק אז היה מאוד אגרסיבי ותחרותי והמתחרים כל הזמן הורידו מחירים. הייחוד של ניסנבוים היה הכלים החדשניים ובכל זאת היה מאוד קשה."
וזה היה הרגע שהם שינו כיוון?
"כן, הם החליטו למכור את הציוד שהפעילו בעצמם ולסגור את הפעילות הקבלנית אבל להישאר בתחום. להתמקד ביתרון שלהם – בהיכרות עם הציוד ועם היצרנים בעולם ולעבור לעסקי יבוא, שיווק ומכירה. אבא שלי ידע לזהות רכוש טוב, הוא היה מבקר את היצרנים, בעיקר בתערוכות בחו"ל, וכך הכניס לארץ הרבה ציוד שיוצר על ידי פירמות טובות מארה"ב ואירופה."
איך ניראית החברה היום?
"היום החברה עומדת על שלוש רגליים עיקריות: ייבוא ושיווק ציוד חקלאים, יבוא ושיווק נגררים וקרוואנים לרכב, חנות לממכר ציוד טכני. מה שמכונה "טמבוריה". העסק ממוקם בשטח בו אנחנו גרים, ביבניאל, אבא של סבא שלי ייסד את המושבה, הוא קנה מהברון רוטשילד את האדמה. היום על ה-10 דונם שהוא רכש עומדים הבתים שלנו והעסק."
"אז מתי בעצם הפכת לשותפה בחברה באופן רשמי?
"ב-2012 ירשתי את החלק של סבא שלי והפכתי להיות שותפה של אבא שלי אבל גם לפני כן עבדתי בחברה. עסקתי בייבוא. התפקיד שלי היה ממוקד מול אחת הפירמות – Amazone. חברה שמייצרת בעיקר מרססים גדולים. הייתי בקשר עם החברה לצורך רכש ועם הלקוחות לצורך מתן שירות. השירות הוא נשמת אפה של החברה שלנו. אנחנו מכירים את הלקוחות ומשתדלים לטפל בהם ולתת מענה הולם הן בבחירה וברכש והן בשוטף, בהפעלת הציוד. כשנכנסתי לחברה שאלתי את אבא שלי למה אנחנו לא מייבאים כלים נוספים ואבא שלי אמר שקודם כל משקיעים בשירות. ואבא כמובן צדק. בהמשך הרחבנו את סל המוצרים. הבאנו עוד מרססים ומזרעות, לא לפני שהיינו בטוחים שנוכל לתת את השירות בסטנדרט הגבוה שהצבנו לעצמנו. Amazone התפתחה מאוד בשנים האלה וביחד הצלחנו להגדיל את העסק והמכירות בכל הענפים."האהבה לאדמת ארץ ישראל שהגיעה מסבא לאורך השנים, אבא רוני אמר לאפרת שתבחר במקצוע הזה רק אם היא באמת רוצה, ושלא תרגיש כי היא חייבת אבל לאפרת היה ברור שזה העתיד שלה – "אני מאוד אוהבת חקלאות ואת אנשי ארץ ישראל, ואני נהנית לראות כלים ולבלות בשדות. תמיד אמרתי שאחיה בצפון או בנגב" היא מספרת בקול מתרגש. זה לא מבחירה כלכלית אלה מאהבה. אני מאוד אוהבת את הארץ ואני פעילה ביישוב שלי בכל מה שאפשר, גם פוליטית וגם קהילתית. זה משהו שבא מסבא שלי בעיקר, הוא מאלה שנלחמו על הארץ הזו."
את רואה שיש עתיד לחקלאות או שאת חוששת למקצוע שאת כה אוהבת?"אני רוצה להאמין שיש מקום לחקלאות גם בעתיד ואני אעשה כל מה שאפשר בשביל לגרום לענף להמשיך להתפתח. מדובר בתחום עם לקוחות מאוד מיוחדים."
רוני ניסנבוים – איש מיוחד במינובצעירותה אפרת הייתה צמודה לסבא והקשר עם אבא היה פחות עוצמתי – "אם מישהו היה אומר לי אז שאעבוד איתו צמוד ואדבר כל יום הייתי צוחקת" היא מודה ומספרת כי גילתה לאורך השנים דווקא כמה הם דומים.
אז אפשר שנדבר עוד על הקשר עם אבא?"כן. תמיד הסתכלתי עליו בהערצה גדולה, למעשה היו שלושה אנשים שהערצתי בחיי והם סבא, סבתא ואבא. נורא אהבתי איך הוא יודע להפריד בין עיקר לתפל. הוא היה מאוד מאופק, לא מתלהם, אדם מאוד מאוד ישר, דבר שלא תמיד מסתדר עם מכירות ושיווק אבל עם הזמן למדתי להעריך את זה והבנתי שיושרה זה ערך עליון."
הזכרת קודם שהשירות היה מאוד חשוב לו. במה עוד הוא דגל?"הוא תמיד אמר שמה שמשנה זו השורה התחתונה, ושאני לא צריכה למכור לכל מדינת ישראל. הוא תמיד אמר – 'אם את רוצה לגדול תבדקי שאת לא פוגעת במקומות אחרים'." הוא היה קשוח?"קשוח מאוד, לא מרבה לצחוק ומאוד רציני אבל מי שידע לפרוץ את זה התאהב והעריך אותו מאוד."
איך היה לעבוד איתו? בכל זאת, זה לערבב משפחה וקריירה.
"אהבתי מאוד לעבוד איתו. תמכתי בו המון וגם הוא תמך בי הרבה במהלך העבודה, הבנו אחד את השני בלי לדבר. עד היום אני מופתעת שאלו היו יחסי העבודה שלנו. זה היה קשר מאוד בריא, גם אם היה ויכוח או אי הסכמות זה תמיד נפתר. וכן, לפעמים לא פשוט לעבוד עם הורים אבל אצלי זה היה אחרת. אני יודעת שזה נדיר ולכן היום אני לא רוצה שותפים."אני אשאל אותך בזהירות על הרגע בו גיליתם שהוא חולה.
"לפני שנה הוא גילה פתאום שהוא חולה בסרטן וממש בין רגע נעלם מהעסק. הוא בחר שאני ואח שלו נסעד אותו."
"הופתעת?"
"לא. בכל זאת, במשך 15 שנה היינו מאוד קרובים, עובדים צמוד ואני גם הבת הבכורה וזו שגרה לידם."
"הכאב המשפחתי הוא וודאי עצום, איך זה השפיע עלייך בעבודה?""השותף הכי בכיר והמנטור שלי נעלם ברגע ותוך כדי שאני סועדת אותו, אני גם מתמודדת עם עונה חקלאית לא פשוטה וצריכה לתת מענה. צריך לעכל מה שקורה, לדאוג לעסק, להיות מגדלור לעובדים- הייתי צריכה ללמוד לשחות. הכל התחיל במאי והוא נפטר בינואר.""ולאמא אין קשר לעסק?"
אבא שלי היה מכור לעבודה ואמא שלי זו שגידלה אותנו. אין לה חלק בעסק אבל אני מקבלת ממנה תמיכה. אני גם גרושה עם שלושה ילדים אז היא שם בשבילי."
ובכן, ככה פתאום מצאה את עצמה אפרת לבד בעסק, אישה בעולם גברי. "הרגשתי שבוחנים אותי" היא מודה ומיד מוסיפה – "אבל זה טבעי, גם אם הייתי גבר כנראה היו בוחנים אותי בסיטואציה הזו".
"איך עבר המעבר בניהול?"
"בצורה מאוד חלקה, אפילו הרבה לא ידעו שהוא נפטר. ממש החלקתי לתוך התפקיד כך שגם מבחינת חו"ל לא יודעת אם הם מרגישים שינוי. כבר כשהוא חלה הבנתי שאני צריכה לחשוב על ארגון מחדש וזה הצריך ממני לגייס עוד עובדים, אז תוך כדי שהוא חלה כבר עשיתי את השינויים. "ואיך את רואה את עתיד החברה כיום?" "אני לא מחפשת להתעשר. אני חיה בבית של סבא שלי ולא מחפשת פאר ולכן טוב לי להישאר כמו שאני אבל כן הבנתי שאני נמצאת בצומת – או לקחת את העניין בשתי הידיים ולגדול או למכור סוכנויות. כרגע אנחנו נמצאים בתקופת בנייה טובה מבחינה ארגונית בה רמת השירות יותר גבוהה ואני מבינה שאני רוצה לגדול בתחום של הציוד החקלאי ולהגיע ללקוחות חדשים, אבל עדיין להמשיך להיות חברה משפחתית קטנה. אני עדיין רוצה קשר אישי וחברי עם הלקוחות אז אני לא חושבת שאביא עובד למכירות. אני לא רוצה להיות במגדל השן."
לקוחות שהפכו למשפחה - "אבא שלי יצר קשרים מאוד טובים עם לקוחות שונים" מספרת אפרת על הקשר שהיה לרוני עם הלקוחות שעבדו איתו במשך 40 שנה וכבר הפכו למשפחה. ומה קורה עם לקוחות חדשים יותר? יצאנו לבדוק.
"אנחנו עובדים עם האחים ניסנבוים מאז שהחלטנו להחליף מרסס לפני 6 שנים. הגענו אליהם אחרי חיפושים אחר מרסס ללא מפוח. רצינו לעבוד מול חברה אמינה עם שירות טוב. עשינו יחד עם אפרת ורוני נסיעה לגרמניה והתרשמנו שהחברה איכותית." מספר אחד הלקוחות.
לא מזמן הם רכשו מרסס חדש, מאותו סוג אבל משופר: "החברה הכניסה שיפורים על סמך דברים שהצפנו. המרסס הישן סבל אחרי פרק זמן מסוים מבעיות בבום ריסוס ולפני שרכשנו את החדש נסענו לראות את השיפורים בגרמניה - זה מדגים את רצינות החברה כלפי הלקוחות שלה" מספר הלקוח ומציין גם את יחסי האנוש הטובים, החיבור הטוב עם אפרת ואת המקצועיות של אנשי השירות.
הנה כי כן, משפחה חקלאית ששורשיה נטועים עמוק באדמת המושבה יבנאל, פרשה כנפיים ופיתחה עסק משגשג שמייבא לארץ ציוד חקלאי מתקדם. נעים לראות, לשמוע ולהתרשם. תודה אפרת ובהצלחה!


 
 
bottom of page