top of page

ניוזלטר ספטמבר 2023


חוות רימון "בשביל האדם - בדרך האדמה" חוות רימון נמצאת בשוליים המזרחיים של יער להב, בתחום קיבוץ להב והמועצה האזורית בני שמעון.

החווה שמה לה למטרה להעניק לנערות ולנערים מהנגב סביבה מיטיבה, אפשרות לעבודה חקלאית ולרכישת מיומנות שתסייע להם בהמשך חייהם. החווה דוגלת בחקלאות בת-קיימא ונמנעת מעיבודים המזיקים לסביבה, מריסוסים ומדישון כימיים. בחווה מגדלים ענבים ליין, חלקת עצי זית, ערוגות ירק, יער מאכל רחב ידיים וחלקת חקלאות - יערנית.

החווה מדגישה בפעילותה שמירה על אורח חיים בריא, צריכת מזון שאינו מעובד וחיים לצד הטבע מבלי לפגוע בו. החווה הוקמה בשיתוף ובסיוע משרד הרווחה והביטחון החברתי, קרן קימת לישראל, קרנות הביטוח הלאומי, ובשילוב משרד החינוך. עמותת ׳ארץ עיר׳ שותפה לחזון ולדרך מראשית התהליך. ארגון "השומר החדש״ תמך וסייע רבות להקמתה של החווה. תודתנו המיוחדת שמורה לקיבוץ להב ולמועצה האזורית בני שמעון, על שאפשרו למיזם לקום בשטחם. להקמת החווה שותפים מאות מתנדבים ותורמים מכל חלקי הארץ וכן הערים והרשויות הסובבות את החווה.


צילמנו, ערכנו והקרנו בחגיגה החקלאית - חוות רימון ויש בה המון !

החגיגה החקלאית של משקי דן


מתקיימת כבר 15 שנים. התכלית של האירוע היא להגביר את גאוות היחידה של העוסקים בחקלאות ולטפח את התודעה הציבורית לחשיבות של החקלאות בהיבטים שונים כגון ביטחון מזון, שמירה על קרקעות, תעסוקה בונה ומפתחת, פיתוח ותחזוקה של ערכים אישיים ולאומיים ועוד.. השנה בחרנו לכוון את הזרקור אל תחום עשייה חשוב מאין כמוהו שחשבנו שהכרחי להדגיש ולהבליט אותו. הקשר שבין חקלאות לקהילה. קראנו לזה בשם כולל "חקלאות, קהילה ומה שבניהם". ובאופן יותר מפורט – איך הפעילות החקלאית משתלבת בעשייה קהילתית. איך אנחנו מקדמים, מפתחים, מסייעים ומשמשים כלי יעיל ביותר בעשייה חברתית קהילתית.

כשמסתכלים על זה ככה, כשאנחנו יוצאים טיפונת מגדרנו ומביטים על המעורבות הזו בחברה ובסוגיות שלכאורה, רק לכאורה!! מה להן ולחקלאות? הלב מתרחב ומתמלא גאווה. החזה נמתח, הגו מזדקף, הכתפיים מתרוממות ורוח טובה מפעמת וממלאת את הנשמה. וזה נותן כח ומרץ ומוטיבציה לעשות עוד ועוד.

כשאנחנו משלבים ידיים ופועלים יחד אז כל השותפים לפעילות של משקי דן בכל העשייה ובמיוחד בחקלאות שותפים בעשייה החברתית היפה הזו. אז כמו שאמר בן גוריון – לפיכך נתכנסנו...

בואו נביט על העשייה החקלאית בתווך שבינה לבין החברה ונטפח לעצמנו על השכם.

תשפ"ג - מסכמים שנה...

בשנה האחרונה הכלכלה הגלובלית מנהלת "מאבק" לעצירת האינפלציה. לצורך כך העלו נגידי הבנקים בעולם את ריבית הפריים באופן אגרסיבי, לשיא של 15 שנה.

ואכן בחודשים האחרונים מצביעים הנתונים על שינוי מגמה וירידה מתונה במדדי המחירים. נכון לתקופה זו ניתן לומר בזהירות שהאינפלציה העולמית והמקומית נבלמה, והחשש מפני מיתון עולמי קשה מתחלף בהדרגה לתחזית של האטה כלכלית בעוצמות שונות.

בתחום חומרי הגלם והסחורות כדוגמת תירס, חיטה ודשן המחירים זולים בכ 20-30% לעומת שנה קודמת. גם מחירי הנפט והאנרגיה ירדו בחצי הראשון של השנה אך עלו בחודשיים האחרונים כתוצאה מקיצוץ בייצור הנפט בעולם.

כמו כן המלחמה הנמשכת בין רוסיה לאוקראינה משפיעה על סדר היום העולמי, מייצרת תנודתיות גדולה במחירי חומרי הגלם ומשבשת משלוחי סחורות מהים השחור.

אפרופו תנודתיות, שערי הדולר והאירו נמצאים סביב שיא של 5 שנים... חגיגה ליצואנים.. ואתגר ליבואנים.

ואצלנו במשקי דן...לאורך השנה ביצענו מספר מכרזי דשן בהם נרכשו אלפי קוב אוראן ומאות טונות אוריאה. המכרזים עשו "גלים", הכעיסו ספקים, שכללו את התחרות, הורידו מחירים ובעיקר חסכו כסף לכם, החקלאים.

השנה עשינו צעד משמעותי (שלא לומר היסטורי) בתחום ניתוח רכש גרעיני המספוא ובמהלך הקיץ התחלתי להציג ברפתות את מערכת ה BI החדשה של משקי דן. במערכת יש "אזור אישי" לכל משק, והיא מציגה באופן מפורט את ביצועי הרכש בהשוואה אנונימית לשאר המשקים. ה 20 הראשונים שראו את המערכת התרשמו מאוד. מעריך שעד סוף 2023 כולכם תיחשפו אליה.

בהמשך לכך ב 2024 נשדרג את מדדי ההדברה והדשן לאותה מערכת ובכך נשפר את יכולות בקרת הרכש ומעקב המחירים עבור ענפי חקלאות הצומח.

לדעתי, שילוב של המערכת ה BI, הסקירות השבועיות ושיתופי הפעולה בינינו, יביאו לחיסכון בעלויות הרכש וישאירו לכולכם יותר כסף בבית!

ב- "דנה שירותי מימון", אנו ממשיכים להציע מימון חוץ בנקאי לציוד חקלאי ותעשייתי. לאחרונה הוספנו הטבות: בהלוואות טווח קצר-ריבית מועדפת, ובהלוואות לטווח ארוך: דחייה של חצי שנה בתשלומי הקרן. מי שצריך מימון? אנחנו לרשותכם.

בחברת הבת "דנה ליס" שעוסקת במכירת רכבים בשותפות עם "צמח ליסינג", נחגוג בקרוב שנתיים. לחברה מאות עסקאות ולקוחות מרוצים. אני מזכיר ש"דנה ליס" הוקמה להיות "חברת הבית שלכם" לכל סוגי עסקאות הרכב! וכן גם משפחות ואנשים פרטיים מוזמנים ליצור קשר.

לסיום משאלה קטנה... שבשנה החדשה מנהיגינו ונבחרי הציבור מכל הקשת הפוליטית יחזרו להידבר, לאחד ולגבש. ושנצעד יחד בדרך שמקובלת על כולנו.

שנה טובה - רענן

אסדרה

כפי שכבר דיווחנו, אנחנו בתוך תהליך האסדרה של תחנות הדלק. בתהליך הזה מתנהלים כל הקיבוצים באמצעות הארגונים האזוריים כגוף אחד מול המשרד להגנת הסביבה. שיתוף הפעולה הזה הוא טוב ויעיל גם לנו וגם למשרד להגנת הסביבה. למשרד זה חוסך התרוצצות והתנהלות פרטנית מול הרבה גורמים כל אחד בנפרד והוא מוכן "לשלם על זה" הן באורך רוח ובריסון מנגנוני האכיפה והן בשיתוף פעולה בניהול ותעדוף של התהליך. לנו זה טוב כי זו מטריה שמגינה על הקיבוצים שתחתיה מאימת מנגנוני האכיפה וכי זה מוזיל משמעותית את עלויות הטיפול במפגעים מזהמים ככל שיש כאלה.

אז כאמור, יצאנו לדרך ואנחנו בשלב גיבוש הקבוצה. כל המשקים שרוצים להצטרף צריכים לחתום על שלושה מסמכים: פנייה למשרד להגנת הסביבה; ייפוי כח של צוות הפעולה מטעם שולחן הארגונים; התחייבות לתשלום.

בהמשך, להעביר אלינו פרטים על התחנה. שנת הקמה ומדידה או תצ"א של אזור התחנה.


מידן סולר

עלייה משמעותית במחיר הסולר בחודש זה:


מידן סולר ספטמבר, המלא, בקישור.

מידן 9-2023
.pdf
הורידו את PDF • 473KB

קורס אקסל - אוקטובר 2023

אנחנו שמחים לעדכן על מועדים חדשים לקורס אקסל מתחילים, מתקדמים . הלמידה בקבוצות קטנות. למידה איכותית ומיטבית. מומלץ בחם. מס' המקומות מוגבל, הבטיחו מקומכם. כל הפרטים בקובץ.

מידע והרשמה מסמיה
.pdf
הורידו את PDF • 362KB

קורס דירקטורים - נובמבר 2023

הקורס הכי מבוקש חוזר! למי זה מתאים? לכל בעל תפקיד ו/או חבר הנהלה בסביבה הקיבוצית וגם למעוניינים להרחיב את הידע וליהנות מלמידה חוויתית ומשמעותית . מוזמנים. כל הפרטים בקובץ.

תכנית והרשמה נובמבר 2023
.pdf
הורידו את PDF • 204KB

קורס נאמן תברואת מזון של משרד הבריאות - אוקטובר 2023

הקורס מתאים לאקונומים ועובדי מטבח ומקנה תעודת משרד הבריאות של נאמן תברואת מזון , תפקיד שהוא חובה בכל מטבח!! כל הפרטים בקישור.

טופס הרשמה נאמן תברואה ובטיחות במזון
.pdf
הורידו את PDF • 160KB

פורום מנהלי מרכולים

השבוע נפתחה סדרת מפגשים שלישית של מנהלי כולבו ומרכוליות. מדובר על פורום פעיל ודינמי שמתפתח היטב ומהווה כר פורה לפעילות משותפת ומשתפת, להיוועצות עמיתים, ללמידה ולהרחבת אופקים. הנושא המרכזי של היום היה נהלים. יתרונות שיתוף העובדים בגיבוש הנהלים, שלבים בהטמעת הנוהל ובקרה על יישום הנוהל.

בחלק האחרון של המפגש קיימנו היוועצות עמיתים. מתכון מוצלח ומומלץ לשיתוף בדילמות ושימוש בחוכמת ההמונים. סדרת המפגשים אמנם החלה אבל עדיין ניתן להצטרף למעגל. להלן המועדים למפגשים הבאים:

4/9/2023 - נהלי עבודה

31/10/2023 - עבודת צוות

2/1/2024 - דיני עבודה ושכר

5/3/2024 - ניהול קונפליקטים

20/5/2024 - ניהול ובקרת תקציב

2/7/2024 - מפגש סיום עונה חגיגי

בשבוע שעבר הלך לעולמו שמאי הרכב המפורסם לוי יצחק, מי שיסד את מחירון הרכב של ישראל.

לוי יצחק, עלה לישראל מבולגריה 1948. אחרי הצבא למד שמאות רכב באנגליה, ועבד בארץ כשמאי. ב- 1994, הוציא לראשונה בישראל את מחירון הרכב.

ציבור המשתמשים ברכב מכיר את המחירון בעיקר כבסיס למשא ומתן בין קונה מרצון למוכר מרצון.

לא תמיד נסגרות העסקאות בדיוק לפי המחירון, יש משקל למצב השוק, לביקוש והיצע וגם, לכושר המיקוח של הצדדים...

בהקשר של עסקאות קניה ומכירה של כלי רכב משומשים כדאי לציין את "מחירון העם" – יוזמה בת שנתיים וקצת של משרד התחבורה לנהל מאגר מידע על עסקאות שהתבצעו בפועל, שזה מדד הערך המהימן ביותר.

מה שפחות מוכר הוא ההשפעה של המחירון על הכלכלה.

ציי הרכב הגדולים רוכשים אלפי כלי רכב בשנה ומשתמשים במימון בנקאי לצורך הרכישה.

כלי הרכב מהווים בטוחה כנגד ההלוואה (אם הלווה שלא יפרע את ההלוואה על פי לוח הסילוקין – יקחו לו את הרכב) ולכן חשוב מאד לאמוד את ערך הרכב.

המחירון מבוסס על פרמטרים שונים, חלקם כלליים כגון מלאים אצל יצרני הרכב ואצל היבואנים, מחירי הובלה ימית ויבשתית, המצב בשוק ההון ועוד... וחלקם – מצב הרכב, גיל, קילומטראז' ובעלויות קודמות.

שינוי לכאן או לכאן של פרמטר זה או אחר יכול להשפיע באופן דרמטי על לווים ומלווים ולשנות את מצבת הבטוחות.

זה נותן כח רב בידי השמאי ומחייב אותו לנהוג בהוגנות ולשמור מכל משמר על שמו הטוב ועל מהימנותו.

"מחירון לוי יצחק", נחשב כמעט מיום היווסדו ועד היום למחירון היחיד והמקובל על חברות הביטוח, בנקים, חברות רכב וליסינג, לקוחות פרטיים וכלל שוק הרכב בישראל.

יהי זכרו של לוי יצחק ברוך.

דנה ליס מאחלת לכל לקוחותיה שנה טובה ומוצלחת!

מזכירים לכם, רכב קונים בבית - למכירות

זוהר זוננברג לשירותכם - 050-8448787

נאווה ישרים - מנהלת פרויקט מערכת הסחר וקשרי לקוחות במשקי דן ותקשיבו טוב מה יש לה להציע לחיים:

את נאווה ממשקי דן וטליה ממשקי הנגב חלקכם פוגשים פעמיים בשנה בעת רכישת תווי השי , בראש השנה ובפסח וככה נראות העמדות שלהן בימים של לפני החג והכל בחיוך-גאים בעבודה המסורה שלכן!



bottom of page