top of page

ניוזלטר פברואר 2024

לפני ארבע שנים התגייסנו לסייע לקיבוץ הראל בתהליך ההתאוששות ושיקום נזקי השריפה. החלק שלנו היה נטיעות של עצי נוי ועצי פרי בשכונת קראוילות שנבנתה במהירות על מנת לשכן בה משפחות שבתיהן נשרפו כליל.

חזרנו השבוע אל השכונה לראות מה עבר על השתילים הרכים בארבע השנים שחלפו. ובכן, תושבי השכונה חזרו לבתיהם המקוריים המשוקמים, השכונה משמשת בית זמני לנקלטים והשתילים נעשו עצים..

ניצלנו את הביקור, הסמוך מאד לט"ו בשבט, בשביל לסייר במשק ולקבל סקירה מקברניטי הספינה, על הקהילה, על המשק, על אתגרים, על תכניות עתידיות ובכלל..

בנוסף, ביקרנו ב"בית טוביאנסקי". שמענו תיאור מפורט של סיפור עגום על קצין שנחשד בבגידה והוצא להורג בהליך משפטי שהיה פגום מכל הכיוונים. לאחר מעשה התברר גם שלא היתה בגידה ולא אשמה וההוצאה להורג היתה טרגדיה נוראית ומיותרת לחלוטין.

מיגוניות

עם תחילת מלחמת חרבות ברזל עלה צורך ממשי מהשטח למיגוניות, היה חסר גדול במיוחד ביישובי העוטף-

ברפתות, בגד"ש ובשאר הענפים שרצו להמשיך ולקיים פעילות תחת אש.

בחמ"ל שפתחנו במשקי הנגב, ניסינו להשיג מיגוניות בדרכים שונות, החל מבחינת הקמת מפעל ייעודי למיגוניות בצאלים, חבירה למפעל שהוקם בצפון ולבסוף, החלטנו לחבור למפעל רדימקס, המתמחה מוצרי בטון איכותיים ובניהם, מיגוניות, ממד"ים ועוד.

במהלך חודש נובמבר 2023 ריכזנו הזמנות מקיבוצים שרצו ואכן המיגוניות סופקו לשביעות רצונם של המזמינים.

לשאלת רבים מכם, המיגונית אינה מהווה "מקלט", או מיגון הנדרש למבנים שדורשים מיגון לפי חוק. אלא מיועדת להצבה בשטחים ציבוריים פתוחים בהתאם ל"צו השעה" של שר הפנים, וככזאת, היא מאושרת ע"י פיקוד העורף.

כעת מתארגן סבב הזמנות נוסף באותם תנאים:

* אותו מפרט (מצורף, דגם "רחבעם")

* אותו לוח זמנים - 21 ימי עבודה

* אותו מחיר

המעוניינים להצטרף ולהזמין מיגוניות - מוזמנים ליצור קשר עם נאווה 08-8611861

נגב מגן אישור פקער 2024
.pdf
הורידו את PDF • 436KB
פריקת מיגונית בקיבוץ צאלים

כנס השקת מערכת  Business Intelligence

ובעברית - "בינה עסקית" מזה זמן רב אנחנו במשקי דן עובדים על הקמת מערכת מידע דיגיטלית. אנחנו מטייבים את המידע ומנגישים אותו אליכם בצורה שמאפשרת למידה, הסקת מסקנות וקבלת החלטות מושכלות בכל הקשור לרכש בתחומים השונים. בראשית הדרך הקמנו פורטל ספקים שאליו ניסינו לרכז את המידע הזורם אלינו מן הספקים. מידע שדרכו הטבעית אלינו היתה על גבי נייר מודפס - חשבוניות או תעודות משלוח. רצינו שמחשבים ידברו בניהם, יקצרו משמעותית את משך הזמן מהיווצרות המידע ועד להגעתו אלינו וחשוב מכך - יועבר מידע רב יותר ועשיר יותר במדיה שניתנת לניתוח. שיתוף הפעולה של הספקים היה מוגבל ולכן ביצענו מהלך משלים - ארכיטקטורת OCR. קריאת חשבוניות מודפסות, פיענוח המידע ואיחסונו במחסן נתונים (Data werehouse) . בשלב הבא הקמנו מערכת BI (ראשי תיבות של Business Intelligence). מערכת ששואבת את המידע מן המחסן, מנתחת אותו ומציגה בחתכים שאנחנו מבקשים ממנה. בנקודה הזאת אפשר כבר להנגיש את הפלא הזה ללקוחות במשקים ולאפשר להם, כמו שאומרים בעגה הצבאית, לקבל את המידע במשיכה ולא בדחיפה. כלומר, אפשר לקבל איזור אישי במערכת שבו יש רק את המידע הרלבנטי והמותר לצפייה למי שהנתונים שלו נמצאים באיזור, להיכנס אל האיזור האישי בצורה מאובטחת על ידי שם משתמש וסיסמא ולהפיק את התובנות הרבות המצויות במערכת.

וב - 22 בינואר (נדחה מה - 15 באוקטובר מטעמים מובנים) השקנו את ה"איזור האישי". מהמשובים שאנחנו מקבלים ממי שהתנסה עולה כי המידע מעובד ומוצג גם בצורה גרפית ברורה וידידותית למשתמש. מעוניינים לדעת עוד? לפרטים: תמיר - 050-5403259 רענן - 050-8100565 . את כנס ההשקה חתמה הרצאה של ארז חסון, רכז שטח בשב"כ בעברו שנתן הרצאה מאלפת תחת הכותרת מרגלים בשירות המדינה , על הממשק בין סייען (משת"פ) לבין מפעיל. הדילמות, האתגרים, הגורמים המניעים אדם לבגוד בכל מה שהוא מאמין ולעבוד למען האויב. הקשיים של המפעיל בסיטואציות מורכבות כאלה ועוד... מעניין ומומלץ בחום.


גשמי ברכה לאחר תחילת עונה "קצת" יבשה הגיע ינואר ואיתו החורף, סוף סוף גשמי ברכה, טמפרטורות נמוכות ואווירה אמיתית של חורף. מעל 250 מ"מ ירדו בינואר באזורים נרחבים של משקי הדרום. סביב 200 מ"מ בשער הנגב ובנגב המערבי, וסביב 50 מ"מ בדרום העוטף בואך חולות חלוצה. נקווה שמזג האויר ימשיך להיות לטובת החקלאים גם בהמשך ושתהיה ברכה ביבולי השדה והמטע.   

מחירי תשומות – חודש ינואר התאפיין בירידה קלה במחירי גרעיני המספוא והכוספאות להזנת בעלי החיים. מזג אוויר יחסית טוב בברזיל וארגנטינה שנמצאות בעיצומה של עונת גידולי הקיץ העלה את הציפייה ליבולים טובים בסויה ותירס ולחץ על המחיר הבורסאי. בגזרת הדשן: אוריאה גרנולרית- החודש התחיל בירידה קלה לעומת דצמבר, אך בהמשכו המחיר העולמי טיפס כ 70 $  לטון. באוראן 32% העלייה פחות דרמטית ע"פ נתוני הבורסה.  

מכרזי דשן "משקי דן" – בשנת 2023 בוצעו 10 מכרזים, נרכשו כ 4,200 טון תמיסת אוראן 32% ואוריאה גרנולרית במחזור פעילות כ 9 מיליון ₪. לאורך השנה קיבלנו פידבק חיובי מהמשתתפים ותלונות מצד הספקים... סימן שעשינו משהו טוב וכדאי להמשיך.  

"עולים לאוויר" - בימים אלו אנו מפעילים את מערכת המידע של "משקי דן" מערכת זו תאפשר לכם גישה אינטרנטית לאזור אישי בו תוכלו לראות את נתוני הרכש שלכם (בתשומות נבחרות) אל מול נתונים ממוצעים השוואתיים ואנונימיים של שאר המשקים. בשלב זה מופעל מודל "אזור אישי-רפת" ובמהלך השנה יופעל מודל

"אזור אישי – גידולי הצומח". מערכת זו היא כלי ניהולי נוסף עבורכם לצורך חיסכון כספי ושיפור מתמיד בתהליך קבלת החלטות ברכש גרעיני מספוא, דשן וחומרי הדברה. מוזמנים ליצור קשר לפרטים נוספים, להצגת המערכת ולהתחברות - רענן 050-8100565

בחודש שעבר דיווחנו בהרחבה על מהלך ביצוע סקרי קרקע בתחנות דלק. פירטנו במילים והצגנו תמונות של מהלך ביצוע סקר קרקע. ובכן, אנחנו מתקדמים עם ביצוע סקרי קרקע. יש מעט עיכובים בעיקר בגלל המלחמה - גם מחסור בכח אדם מקצועי (עובדים במילואים) וגם קיבוצים שמוגדרים כשטח צבאי סגור ואי אפשר להיכנס אליהם - התהליך מעט מתעכב אבל עדיין בקצב סביר ובתיאום והבנה עם המשרד להגנת הסביבה. כמו כן, דיווחנו על תקלות שהיו בניפוק סולר בצובר ובחשש למהילה של הסולר והצענו את עזרתנו בטיפול בבעיות כל שיש כאלה. אנחנו בקשר שוטף עם החברות, מרעננים אופציות שיכולות להוות חלופות לאספקה ועם יד על הדופק ברמות המחירים.


מידן סולר - פברואר 2024 - קביעת מחיר הדלק בישראל נקבע בין היתר על בסיס ממוצע מחירו של דלק באירופה בחמשת ימי העבודה שקדמו לשני ימי המסחר האחרונים של החודש.

את מחיר הדלק קובע משרד האנרגיה אחת לחודש עבור החודש הבא, והוא נקבע לפי מספר מדדים: מחיר הדלק באירופה בחמשת ימי העבודה שקדמו לשני ימי העובדה האחרונים בכל חודש, מחיר חבית הנפט, ערך הדולר והבלו.

מחיר הנפט נקבע ע"י היצע וביקוש, כאשר יצואניות הנפט הגדולות בעולם הן ארה"ב, רוסיה ומדינות ארגון אופ"ק , בו חברות אלג'יריה, אינדונזיה, איראן, עיראק, כווית, לוב, ניגריה, קטאר, ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות, ונצואלה, אנגולה ואקוודור. 13 מדינות אלה מחזיקות יחד כ-75% מעתודות הנפט בעולם, מפיקות כ-30% מתפוקת הנפט העולמי ואחראיות על כ-50% מיצוא הנפט. במטרה למנוע עודף היצע שישפיע על המחיר כלפי מטה.

גורמים נוספים המשפיעים על מחיר הדלק הם מרווח השיווק, שכולל רווח לחברה, הובלה וריבית – הרווח של חברות הדלק המשווקות אותו בישראל – וכן מס הבלו על הדלק – לכל סוג דלק נקבע שיעור בלו אחר, והוא מתעדכן אחת לשלושה חודשים בהתאם למדד. המס על הדלק בישראל, נכון לינואר 2024 הוא מהווה כ-56% ממחיר הסולר ביציאה מבית הזיקוק  (גלובס)

למידן סולר המלא לחצ.י כאן

מידן 2-2024
.pdf
הורידו את PDF • 421KB

פורום תשתיות - מפגש מנהלי תשתיות התקיים בכיסופים. הכוונה היתה להתרשם באופן בלתי אמצעי מההיערכות של הקיבוץ לתהליך השיקום הארוך והמייגע. שמענו סקירה מפורטת מסגן הרבש"צ, שבשעות הראשונות של התקפה בשבעה באוקטובר הפך בפועל לרבש"צ לאחר שהרבש"צ נפל על מילוי תפקידו. ערכנו סיור בקיבוץ. ראינו את הנזקים וכאמור את הצפוי בתהליך השיקום ושמענו שיחה מאלפת מפי טל שאול. בן הקיבוץ שעזב לפני שנים רבות (מוכר אולי לציבור בכינויו "קרמבו" מהסרט "מבצע סבתא") עשה קריירה ארוכה ומפוארת בזרועות הביטחון והתגייס בצו אזרחי במסגרת צוות גדול של בכירי מערכת הביטחון בדימוס לסייע לקיבוץ בהתמודדויות השונות - קהילה מפונה למלון בים המלח, שכול ואבל. חבר קיבוץ מבוגר, שלמה מנצור, חטוף וכרגע העיסוק המרכזי של טל הוא תהליך השיקום של הקיבוץ. טל נמצא בכיסופים שלושה ימים בשבוע. קיבל חדר - עם מקרר!! והוא עם בגדי עבודה, כובע ונעליים גבוהות, משפץ ומשקם. ישראל היפה והטובה.

בתחילת המפגש הזכרנו את חברינו אילן וייס ז"ל מנהל התשתיות שנפל בקרב על הבית בבארי במסגרת תפקידו ותפקודו בכיתת הכוננות.


פורום מפגד"ש - -16.1.24 התכנסנו למפגש נוסף של הפורום. הפעם הקדשנו את המפגש לנושא חקלאות בצל מלחמה. שוחחנו על אתגרים ניהוליים בגד"ש בשעת מלחמה ועל המורכבות שהמציאות יוצרת. הצפנו את הנושאים המרכזיים ואלו הם:

ניהול צוות וכח אדם: היעדרות של עובדים בכל הרמות – מילואים, נפגעים, מטפלים בבני משפחה ועוד.. מחסור בעובדים לעבודות המוניות (קטיף, מיון, אריזה...) הפסקת עבודתם של עובדים פלשתינאיים, עזיבה של עובדים זרים מחסור בכח אדם מיומן, מנהלים, מפעילים ועוד...

  • חוסר וודאות, קושי בתכנון קדימה

  • נגישות מוגבלת לשטחים חקלאיים עקב שיקולים ביטחוניים

  • התנהלות מול המדינה: מתווה פיצויים, ריבוי גורמים מעורבים ומתערבים, קושי בקבלת תשובות, חוסר וודאות.

בהמשך קיימנו פאנל מנהלים של גד"שים צמודי גדר ושמענו על ההתמודדות בניהול , על הנחישות להמשיך ולעבוד גם בתנאים מורכבים מבחינה אנושית ומעשית. מעל ומעבר לצרכי הגד"ש הקונבנציונאליים – הגידול, הרווחים, תכנון וכדומה, אתגר ראשון במעלה אצל כולם הוא שימור וחיזוק צוות העובדים.

כמה לא מפתיע – העת הזאת מזמנת מופעים מרגשים של סולידאריות, תמיכה, גיבויים הדדיים, עזרה ושיתופי פעולה בין הגד"שים השונים בין אם במקומות לינה, בהשאלת ציוד חקלאי וסיוע של הכשרת עובדים חדשים.


קורס דירקטורים - קורס דירקטורים היה מתוכן להתחיל מיד אחרי החגים. מטבע הדברים, בצער רב נאלצנו לבטל. כעת, לאחר הרבה התלבטויות החלטנו לבדוק אם יש פניות מצדכם לקורס ותכננו מועדים חדשים.

קורס דירקטורים הוא קורס מבוקש מאוד באזורנו ומתאים לבעלי תפקידים במרחב הכפרי. מוזמנים להירשם / להמליץ לחברים . כל הפרטים בקובץ המצורף ו/או אצל ריקי במשקי דן - 08-8611872


תכנית והרשמה פברואר 2024
.doc
הורידו את DOC • 595KB

בדנה ליס נפתחה שנת 2024 בסערה עם צבר מכירות בכמות מרשימה ומעודדת שמפיחה רוח טובה במפרשי הארגון. יש לפריחה הזאת כל מיני הסברים אבל אולי החשוב בניהם הוא זה שבסלוגן של הארגון - "הארגון שלך תמיד אתך". נעים להיווכח שיש כיסוי להתחייבות ושמעליה ומתחתיה יש אכן ארגון, הוא אכן שלכם ואכן תמיד אתכם. אתם יודעים להעריך ומשתמשים ביכולות, בידע ובניסיון ואולי הכי הרבה - בתנאים האטרקטיביים המוצעים לעסקאות רכב, במימון או במזומן.

מעוניינ.ת בייעוץ / רכישת רכב חדש? זוהר זוננברג לשירותך : 050-8448787

קיבוץ ניר עוז נפגע קשה מאד מאד במתקפת השבעה באוקטובר האיומה. עשרות רבות של חברים בגילאים שונים - החל מתינוק בן 9 חודשים ועד חברים בעשור התשיעי לחייהם - נהרגו או נחטפו, חלקם לאסוננו הכבד - גם וגם. מי שהיה בקיבוץ וניצל מן הגורל האכזר הזה חווה טראומה שאין לתאר אותה ויצא ממנה מצולק לכל ימיו. שנים מהם הם מיודענו ברוך רגב ואשתו בת שבע. הם ניהלו קרב על הידית של הדלת מול מחבלים זוועתיים שאחרי שהפסידו בקרב על הידית שרפו עליהם את הבית. ברוך ובת שבע נחלצו בניסיי ניסים, פונו כשפיג'מה בלבד לעורם למלון באילת. שם פגשו את הנגטיב של הגיהנום שממנו נחלצו. גן עדן. יחס נהדר, דאגה לכל מחסורם ופינוקים. זה טוב ויפה אבל זה לא בית. אחרי חנוכה הם נדדו לתחנה הזמנית הבאה - דירה במגדל דירות בשכונת כרמי גת בקרית גת. גם כאן, יחס נהדר, דאגה אינסופית, קצת יותר נח להתנהל כמשפחה או כזוג וקצת יותר מזכיר בית. אבל לא ה-בית..

נעים להכיר!


עדיין לא מקבל.ת את הדיוור שלנו? מוזמנים לשלוח מייל - באיזה תחומיי עניין את.ה מתעניינים ואנחנו נדאג שתישארו מעודכנים. *מיועד ללקוחות הארגון בלבד* נא לציין שם קיבוץ, שם מלא ותפקיד



bottom of page