top of page

נעים להכיר - קפוא זן

  • mishkeydan
  • 15 בספט׳
  • זמן קריאה 3 דקות

אפשר לכתוב המון על קפוא זן - ההצלחות, האתגרים, האנשים. אבל בכל שיחה ושיחה שעשינו לקראת הכתבה הזו חזרה שוב אותה דמות אחת שגונבת את ההצגה: רפי קוש, סוכן שטח בן 90 שהוא במקרה גם אבא של יניב, הבעלים של החברה. הרעיון שהוא יהפוך לסוכן הגיע מבנו, שהיה סבור שאביו ישתעמם בפנסיה, ומי שקלט אותו לחברה לפני כ-23 שנה היה איל הלוי, מנהל המכירות הארצי של החברה. הוא מספר לנו שזה גרם לו להרגיש לא נעים תחילה אבל רפי לא השאיר ספק לגבי העובדה שהוא הגיע להיות סוכן מן המניין. וכן, למקרה שתהיתם מה אפשר לעשות בגיל 90 - גם היום הוא נוהג לבד, מגיע לכל מקום, לוקח הזמנות באייפד, מסתדר מצוין עם המסופון וכובש את כל מי שעובד מולו. "פשוט להוריד את הכובע בפניו." מספרת לנו לקוחה ותיקה. "איש מקסים וצלול כיין. כשעשו שינוי בקווים אמרתי שאני ממשיכה לעבוד עם החברה רק אם רפי נשאר אתנו. זה חלק מהמהות של החברה מבחינתי."

קפוא זן, בין החברות הוותיקות בשוק שעוסקות במזון קפוא ומצונן, הוקמה על ידי רמי שמש ורוני חזקיהו לפני כ-40 שנה. יניב קוש הצטרף בהמשך, רוני פרש, אבל אשתו עדיין עובדת בחברה. מלכתחילה, החברה עבדה עם קיבוצים ומכולות קטנות ועם השנים התפתחה וגדלה. מאז ומתמיד היא הייתה מאוד חזקה בשוק המוסדי וב-20 שנה האחרונות נכנסה גם לרשתות המזון (רמי לוי, ויקטורי, יוחננוף ועוד).בין היתר, הם מספקים שירות לבתי כולבו ולמרכוליות בקיבוצים, לבתי קפה, למלונות ולחברות קייטרינג גדולות, בדגש על קייטרינג לילדים. חברת קפואזן משווקת ומפיצה מוצרים ומותגים מוכרים היטב כמו למשל פסטרמה של יחיעם, הג'חנון והמלאווח של ינון, ירקות קפואים של סנפרוסט, וגם ירקות מובחרים בייבוא מבלגיה. בנוסף, הם מאוד חזקים בתחום הצ'יפס ובכלל בפסט-פוד פרמיום.

ree

הסיפור עם הצ'יפס אגב התחיל בקורונה, כשכל המזון הגיע בצורת טייק-אווי והיה חשוב שהצ'יפס יישאר אקסטרה קריספי גם במשלוח. קפוא זן מחזיקה גם במפעל בשם טופ שף עם מחלקה מאוד גדולה של מוצרי עוף, טבע ודגים, ויש לה מערך הובלה עצמאי הבנוי ממשאיות קירור חדישות עם הקפדה יתרה על מערכת ההקפאה.

אייל הלוי עובד בחברה כמעט כבר 25 שנה, הוא התחיל עם שלושה סוכנים תחתיו, והיום יש לו 30. "אין יום אחד שהוא שקט ורגוע במכירות" הוא מספר ומוסיף: "אנחנו תמיד מוסיפים לקוחות ומוצרים אבל גם דואגים לשמור על הוותיקים", וקיבוצי משקי דן לגמרי נכנסים לקטגוריה של וותיקים. גם הלקוחות מסכימים עם האמירה הזאת ומאשרים שהקשר שנוצר הוא כבר חברי. בכנסים שמארגנת משקי דן, לקפוא זן תמיד יש ביתן כפול ומושקע הכולל מוזיקה, הגרלות, מבצעים וצ'ופרים והלקוחות ששוחחנו איתם מספרים שהבחירה לעבוד מולם קשורה כמובן בראש וראשונה לסחורה, למגוון ולאיכות אבל ישנה גם חשיבות עצומה לאנשים, ליחס, למחויבות וליכולת של קפואזן לספק, כמעט לכל בעיה, מענה מידי ועם חיוך, ולדאוג לאספקה דחופה ומהירה במצבים שזה נדרש.

מסתבר אגב שלסוכנים של קפואזן יש גם תזמון מעולה: "יש לי סוכן ותיק בשם משה עמר, גם הוא כבר בגיל הפנסיה, ויום אחד כשהוא הגיע לקיבוץ חצור מטעם העבודה הוא שמע צעקות עזות מהמטבח. מסתבר שלאחת העובדות נקטעו האצבעות ממכונת החיתוך והוא עם המון תושייה דאג להכניס אותן לקרח וכך הציל לה את היד." מספר איל בגאווה.

ree

החיבור האישי מפגיש את נציגי קפואזן עם הלקוחות גם בנסיבות פחות משמחות. השבעה באוקטובר זימן לכולנו הרבה כאלה. כמו כל חברה, גם קפוא זן התמודדה עם קשיים בזמן המלחמה ועם חיבור לאירועים ולטרגדיות אישיות. החברה הגדילה את הפעילות ברשתות השיווק ובמקביל חיפשה דרכים לסייע ולהעלות את מצב הרוח אצל חבריהם מהקיבוצים בדרום: "רבים מהקיבוצים היו מפונים למלונות ברחבי הארץ." מספר אייל "אז יניב ואני נסענו לים המלח לפגוש את החברים שלנו שהתפנו מקיבוץ כיסופים. כל יום רביעי היינו מביאים שף וארוחות מיוחדות. רצינו לשדרג עבורם את האוכל כי אוכל של בית מלון כל הזמן נשאר אותו הדבר וגם לשפר את האווירה ומצב הרוח." רפי קוש - הסוכן הוותיק שהוזכר מקודם, היה ממקימי קיבוץ כיסופים ויניב נולד שם. בן משק. וזה כמובן מסביר את החיבור העמוק עם כיסופים, את ההיכרות עם חברי הקיבוץ ועם הטרגדיה הנוראה ואת ההיחלצות וההתגייסות של קפואזן לסייע. העזרה לא הסתכמה רק בארוחות שף - בהמשך כשהקיבוץ עבר להתיישב ליד עומר הם עזרו לאנשים המבוגרים עם המעבר והתקנה של דברים בביתם החדש. "בנוסף לכל זה יניב גם דאג לבצע התרמות כספיות מאוד גדולות" מספר איל.

בשנת 2024 רכשה דור אלון 75% מהחברה. 25% נשארו אצל יניב, רמי פרש וממשיך לתפקד כמנכ"ל ו-"כך זה יישאר לפחות לעשור הקרוב", מבטיח לנו איל. ומה לגבי התכניות לעתיד? סוכן המכירות הוותיק מספר שהם גדלים בסבלנות ולא מפסיקים להוסיף מוצרים: "השנה הוספנו את האמפנדס של חייקה מאור הנר ואת מאנקיי - מאה אחוז ירק טבעי שמגיע ממפעל בקיבוץ בארי שהוחרב לחלוטין בשביעי באוקטובר ונבנה מחדש לא מזמן. בכללי יש המון ביקוש היום לטבעוני ואנחנו תמיד מנווטים את עצמנו לפי המצב."

הנה כי כן, חברה פרטית קטנה, מבוססת על קשרי משפחה וחברות פנימיים ומפתחת באהבה את מערכת היחסים הבינאישית הזו מול לקוחות. כיף לראות, כיף לשמוע. תמשיכו ככה. בהצלחה!


 
 
bottom of page