top of page

קורסים וקהילות - אפריל 2024

פורום מנהלי מרכולים 

חברי פורום מנהלי מרכולים נפגשו הפעם בקיבוץ ניצנים. את המפגש פתח מנהל הקהילה של הקיבוץ ,ליאונרדו לם, אתו עובדת עופרה כפרי, מנהלת הכלבו בהרמוניה מעוררת השתהות.בהמשך יצאנו לסיור מודרך בקיבוץ שחשף אותנו לתקופה משמעותית בהיסטוריה של המדינה ובהקמת קיבוץ ניצנים, תודה רבה לנאוה זלינגר על ההדרכה והסיפורים המרתקים אותם העבירה לנו בהתלהבות ועוררה עניין רב.

סוף סוף ביקרנו בממלכה של עופרה והתרשמנו מאוד מהכלבו הגדול והיפה .משם חזרנו לדבר על ענייני עבודה והפעם עסקנו בשאלה "שיחות קשות" איך אנחנו ברמה האישית והמקצועית מתכוננים לשיחה קשה, רמז - קל זה לא...! היה לנו מפגש מעניין ומזג אוויר מושלם. תודה לחברה עופרה ולקיבוץ ניצנים על ביקור בית מהנה במיוחד.

המפגש הבא של הפורום מתוכנן ל -8/5 אותו נקיים בקיבוץ מאוד מאוד מיוחד, עליו נספר בגיליונות הבאים...

מנהלי כלבו בקיבוץ ניצנים

פורום מנהלי תשתיות

 והפעם ביקרנו בקיבוץ חצרים, היכן שבידיים מחבקות קהילה שלמה מחבקת קהילה דומה

באנו לשמוע ולראות איך נערכים בקיבוץ חצרים בהקמת שכונה חדשה שנבנית לחברי קיבוץ בארי, למדנו וראינו את העשייה הענפה ותרומתו של חברנו לקבוצה סער יחזקאל, זה היה מפגש מעורר השראה של מנהיגות, ערבות הדדית ומקצועיות. תודה מיוחדת לדרור קריצ'מן היו"ר הכלכלי ורן שיבק המנהל העסקי של קיבוץ חצרים על שפינו מזמנם היקר לארח אותנו ולשתף אותנו באתגרים להצלחת היוזמה הכל כך חשובה הזו. תצליחו כולם!

ברכות לנציגות קיבוץ פלמחים וקיבוץ צרעה על הצטרפותם לפורום מנהלי התשתיות של משקי דן ותודה על הפידבק מהמפגש בקיבוץ חצרים "מעורר השראה ומלמד" . המפגש הבא - ב-22/5/24.

מפגד"ש

לעוקבים שבינכם , פורום מפגד"ש שהיה מתוכנן לצאת לפעילות הפוגה מחיי היומיום קיבל ביטול. ריבוי המשימות החשובות של מנהלי הגד"ש לא אפשרו לנו להיפגש ועל כן המפגש נדחה ל-10 באפריל אותו נקיים בשטח והפעם בערבה תיכונה, בליווי של אייל בלום מנכ"ל מושבי הנגב החבר בקבוצה. רשמים מהסיור נחלוק בגיליון הבא.

קורס דירקטורים 

 הקורס ממשיך ואיך כ"כ מהר עברו להם כבר 7 מפגשים?! המפגש השישי

בקורס עסק בנושא חשוב- אחריות תאגידית, נושא שצומח וצובר תאוצה בעולם כולו וגם בישראל. ככל שהעולם העסקי מתקדם כך גדלה השפעתו על מארג החיים שעוטף אותו ועטוף בו. העולם מבין ומקבל על עצמו שהתאגידים שמשפיעים בצורה כל כך רבה ומוחשית על חיינו צריכים לקחת אחריות על ההשפעה הזאת ולכלול אותה בתוך סל השיקולים שלהם לצד המטרה להרוויח כסף ולחלק דיבידנדים. לצד ההתמודדות עם תחרות מתגברת ולפעמים על חשבון השיקולים הכלכליים האלה. הרגולציה שמקובל לחשוב עליה כעל מכשול ומטרד, לא פעם משרתת את האינטרסים של האזרח הקטן ומגנה עליו מפני דורסנות. למשל בכל שהיא מכריחה את התאגידים לקחת אחריות. וכאשר זה הופך לטבע, להרגל, וכאשר כולם מחויבים לנהוג באחריות, זה כבר לא מכשול תחרותי. והפלא ופלא - הלקוחות יודעים להעריך ולתגמל תאגידים שמתייחסים אליהם בכבוד ובאחריות. המפגש התקיים בהנחיה מצוינת של שלומית ארבל מאיגוד התעשייה הקיבוצית שדנה עם המשתתפים בשאלות החשובות - מהי אחריות תאגידית, למה זה חשוב, איפה זה פוגש את הארגון ואיך עושים את זה? לדירקטור, חשוב מאד לדעת!! יש חובה אישית בענין הזה וכאשר התאגיד לא ממלא את חובתו - הדירקטור אחראי לזה. היה מעניין מאוד ובעיקר השאיר חומר למחשבה - אחריות תאגידית - ממשל. חברה. סביבה - מגיע לנו לגדול בעולם טוב יותר והדירקטורים ידאגו לכך...


מעוניינים להצטרף לפורומים שלנו? אתם יותר ממוזמנים! פרטים אצל ריקי בלום


bottom of page